5 оферти за летище София

79 прочитания

Пет компании подадоха оферти за концесията за летище София на 11 април до 14:30 – последния срок след 5 пъти удължаване от юли миналата година.

Това са:

  • MAG и BCEGI;
  • Meridiam Eastern Europe Investments SAS /MIGA/ с оператор Flughafen München;
  • SSB Sauerwein & Schaefer BAU AG, с оператор Copenhagen Airports;
  • Aeroports de Paris;
  • Fraport Bulgaria EAD.

Консорциумът между британската Manchester Airport Group и китайската строителна компания BCEG, както и друг между финансовия гигант Meridiam и оператора на летището в Мюнхен са сред кандидатите според Министерството.

Германската група Fraport, оператор на летище Франкфурт и SSB Sauernwein & Schaefer, заедно с летище Копенхаген също са направили оферта.

Френската Aeroports de Paris, оператор на летища в Европа и Африка също е кандидат за летище София.

От петте компании само MAG публично запознаха обществеността с предложенията си и разговаряха с медиите в края на 2018. Офертите ще бъдат публично отворени на 9 май 2019, съобщи МТИТС.

Следва оригиналното съобщение на Министерството на транспорта, без редакция:

„Днес, 11 април 2019 г. бяха отворени заявленията за участие в процедурата за определяне на концесионер и възлагане на концесия за строителство на обект „Гражданско летище за обществено ползване София“ – публична държавна собственост. Съгласно чл. 96, ал. 1 от Закона за концесиите, комисията за провеждане на процедурата отвори получените в срок заявления в закрито заседание.

В срока за подаване на заявления и оферти бяха получени заявления от следните участници:

1. Консорциум „Витоша“ с водещ член Манчестър Еърпорт Груп Оувърсийз Инвестмънтс Лимитид. Участник в консорциума е и BCEGI Кънстракшън (Великобритания) Лтд, с едноличен собственик Бейджин Кънстракшън Ейнджиниринг Груп;

2. Консорциум „Соф Кънект“ с водещ член Меридиам Ийстърн Юръп Инвестмънтс САС. За изпълнение на изискването за летищен оператор е посочено   Флугхафен Мюнхен;

3. Консорциум ССБ София Еърпорт ДжейВи с водещ член ССБ Зауервайн & Шефер Бау АГ. За изпълнение на изискването за летищен оператор е посочено Копенхаген Еърпортс А/С;

4. „Фрапорт България“ ЕАД. За изпълнението на изискването за технически способности и финансови възможности е посочено   Фрапорт АГ Франкфурт Еърпорт Сървисис Уърлдуайд;

5. Консорциум „Еърпортс Де Пари“ ЕС. ЕЙ и „ТАВ Хавалиманларъ Холдинг“ А. Ш. с водещ член „Еърпортс Де Пари“ ЕС. ЕЙ.  За изпълнение на изискването за летищен оператор е посочено  „Еърпортс Де Пари“ ЕС. ЕЙ.

Комисията за провеждане на процедурата следва да извърши действията по допускане на участниците.
Офертите на допуснатите участници ще бъдат отворени в открито заседание на комисията, което ще се проведе на 9 май 2019 г. На заседанието могат да присъстват участниците или техни представители, както и други лица“, съобщи Министерството с мейл.

Основният български летищен хъб, летище София ще бъде даден на концесия за 35 години и държавата очаква да получи 550 милиона евро с първа вноска от 280 милиона евро.

Летище София обслужи близо 7 милиона пътници и обработи над 22000 тона товари през 2018.

Тук ще откриете още по темата за концесията на летище София.

Снимка: Авиофорум.

Свързани теми

Предишна публикация
Оман ще строи нови летища
Следваща публикация
Предстоящо на 12 април 2019
79 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Китайците спасяват A380?

Китайските авиокомпании могат да се окажат спасителите на закъсалата суперджъмбо програма А380, ако направят мащабни…

Boeing се отказа от сделката с Embraer

Американската компания се оттегли от споразумението за съвместно производството на пътнически самолети за гражданската авиация…

Ryanair набира пилоти за София

Warsaw Aviation набира пилоти за B737 за полското подразделение на Ryanair Group, авиокомпания Buzz. Търсят…
Меню