Уили Уолш се оттегля от IAG

61 прочитания

Един от най-изявените и най-дълго задържали се в индустрията главни изпълнителни директори – Уили Уолш на върха на International Airlines Group – се оттегля от поста днес, 8 септември 2020.

Шефът на една от най-големите авиационни групи в света, обединяваща British Airways, Iberia, Aer Lingus и Vueling, се оттегля от поста по време на събрание на акционерите, на което те трябва да преглътнат наливането на милиарди евро, за да подсигурят безопасното преминаване на авиокомпаниите от групата през турбуленцията предизвикана от глобалната пандемия.

Групата IAG обединява Aer Lingus, British Airways, Iberia и Vueling, а скоро по всяка вероятност и Air Europa

Уолш, който е в бизнеса от над 40 години ще предаде щафетата на Луис Галехо – опитния испанец, който успя да реформира закъсалата Иберия преди десетилетие. Той ще трябва да продължи в стъпките на Уолш по ограничаване на разходите и поправяне на развалените отношения с профсъюзи и правителства. В допълнение ще трябва да навигира групата и в яростната й надпревара с нискоразходните конкуренти easyJet и Ryanair.

Кариерата на Уолш датира от 1979-а, когато той започва като 17-годишен стажант в ирландския национален превозвач Аер Лингъс. Той се изкачва бързо в кариерата до Главен изпълнителен директор на дъщерната Futura в края на 90-те, през шеф на Aer Lingus от 2001 в навечерието на атентатите в Ню Йорк, до върховната позиция в гордостта на острова British Airways от 2005-а.

Уолш с екипажа на първия Boeing 787-9 Дриймлайнър за British Airways през 2013. (Picture by Nick Morrish/British Airways)

Малко след сливането на British Airways и Iberia през 2011, което доведе до създаването на IAG, Уолш поема управлението на международния гигант и не спира да го развива и до днес. В началото на годината холдинговата компания обяви сключването на сделка за 1 милиард евро за придобиването и на третия по-големина испански превозвач Air Europa.

Въпреки оттеглянето си от кормилото на IAG Уолш едва ли ще напусне авиационния бранш, като остава отворен за нови предизвикателства в разгара на корона-кризата, в който неговата експертиза, като „майстор на съкращаването на разходите“ може бързо да му осигури нов кабинет.

Свързани теми

Предишна публикация
Lufthansa и British обмислят пенсиониране на A380
Следваща публикация
Поредна нова база на Wizz – Катания
61 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Swissport закрива 4000 работни места

Швейцарската Swissport, най-голямата компания за наземно обслужване в света смята да закрие половината си работни…

KLM поръча 35 Embraer E195-E2

Поръчката на 100-годишната холандска авиокомпания е за 2,48 милиарда щатски долара и включва 21 твърди…
Меню