Delta пенсионира всички MD-88 и MD-90 през юни

264 прочитания

По-рано от планираното, Delta Airlines реши да пенсионира всичките си самолети от моделите MD-88 и MD-90 още през юни 2020, за да освободи капацитет по оредялата си мрежа.

Авиокомпанията вече намали наполовина активните си самолети, заради #COVID19, в резултат на което бяха паркирани над 600 самолета. Първоначалната реакция на превозвача беше да замрази операциите именно с тези два типа самолети, но тъй като негативното развитие на кризата е много по-сериозно от очакваното, Delta взе решение директно да пенсионира всички по-стари и неефективни самолети, като тези от сериите MD-88/90. И двата типа се използваха активно по мрежата от вътрешни линии на превозвача, като се очакваше да оперират поне до края на 2020.

MD-88 в старата окраска на Delta. На снимката горе е MD-90 в актуалната ливрея

MD-88 в старата окраска на Delta. На снимката горе е MD-90 в актуалната ливрея

MD-88 трябваше да мине в пенсия в края на 2020, тъй като средната възраст на самолетите във флота е 29 години. Изтеглането на модела се движеше прогресивно през последните години, като през 2017 Delta имаше 117 самолета, които намаляха до 47 в началото на 2020.

MD-90 е по-нов и Delta възнамеряваше да пенсионира 29-те си самолета от типа в края на 2022. Средната им възраст е 23 години.

Анализите показват, че MD-88 има най-високият среден разход за поддръжка на час в авиокомпанията от $457, следван от MD-90 с $456 на час.

Свързани теми

Предишна публикация
LOT няма да лети до края на май
Следваща публикация
Norwegian няма да лети до 2021
264 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Сглобиха последния Airbus A380

Европейският самолетостроителен консорциум приключи сглобяването на фюзелажа на последния Airbus A380 от серийното производство на…

Boeing се разколеба за MRO

Директорът на Boeing Дейвид Калхун очаква възстановяването да се забави до 3-5 години, очерта усилията…
Меню