Боинг навлиза в последния етап на сертификация на 737-7 и 737-10

37 прочитания

Макар и темпът на летателните изпитания на моделите Боинг 737-7 и 737-10 да беше вариращ през последните две години, ново засилване на активността на тестовите самолети от двете семейства подсказва, че компанията вероятно навлиза в заключителната фаза на сертификационните изпитания на дълго отлаганите модели от семейството 737 MAX.

Реактивирането на единствения тестов самолет 737-7 с регистрация 1E001, който направи тестов полет на 6 октомври, е ясен знак за ускоряване на сертификационния процес. Самолетът бе спрян преди повече от две години заради необходимостта от преработка на системата за противообледяване на двигателя (EAI) и свързаната с нея конструкция на входа на обтекателя.

Връщането на 737-7 към изпитанията става след като на 11 август самолетът прелетя от Моузес Лейк, Вашингтон, до Boeing Field в Сиатъл. Машината беше в съхранение в Моузес Лейк от юни 2023 г.

Паралелно с това се реактивираха изпитателните полети и с удължения 737-10. Вторият самолет, 1G002, извърши полет на 7 октомври от Сиатъл до Роузуел, Ню Мексико, където започва нова фаза от сертификационния процес.

Тестовият Боинг 737 MAX 10 – 1G001

Първият от изпитателните самолети 737-10, 1G001, лети редовно през 2025 г. и вече е натрупал почти 1 100 летателни часа в 319 мисии от първия си полет през юни 2021 г.

Третият самолет 1G003 също поднови полетните изпитания на 6 октомври след последен полет в началото на август. Той вече има 253 летателни часа в 80 полета, докато 1G002 е натрупал 424 часа в 150 полета.

Увеличаването на активността идва по-малко от месец, след като главният изпълнителен директор на Boeing, Кели Ортбърг, заяви, че компанията е близо до финализиране на дизайна на системата противообледяване и потвърди, че двата модела остават на път за сертификация и доставки, планирани да започнат през 2026 г.

Кели Ортбърг – новият Президент и Главен Изпълнителен Директор на Боинг

На конференцията Morgan Stanley Laguna на 11 септември Ортбърг каза:

“На последния конферентен разговор за резултатите [през юли] отложихме завършването на сертификацията от края на тази година за следващата. Добрите новини са, че сме постигнали значителен напредък в разработката на системата за противообледяване, и съм уверен, че сме улучили правилния дизайн.”

“Сега работим с FAA по сертификацията на този дизайн и задачите, които трябва да се изпълнят,” добави той. “Все още планираме сертификацията да бъде завършена и самолетите – доставени през следващата година.”

Проблемите с първоначалния дизайн на противообледенителната система, който отвежда сгъстен въздух от двигателя към входа на обтекателя, бяха свързани с уязвимостта на композитната структура на входа към термично увреждане. Боинг разгледа няколко варианта за преработка и въвежда временни ограничения за използване на системата при моделите 737-8 и ‑9, които са в експлоатация, докато новият дизайн не стане достъпен за ретрофит на всички серии.

Моделът 737-7, който беше представен през февруари 2018 г., първоначално трябваше да влезе в експлоатация при първия клиент Southwest Airlines през 2019 г. 737-10 пък трябваше да стартира експлоатация през 2020 г. след обявяването му през 2017 г. Тези срокове бяха отложени заради забавяния, свързани с пандемията от COVID-19 и допълнителни изисквания за сертификация след инцидентите със 737-8 през 2018 и 2019 г. По-нататъшното забавяне до 2026 г. се дължи главно на преработката на системата за противообледяване.

снимки: Боинг

Свързани теми

полетни изпитания737-10737-7нови модели самолетитестов полетБоингBoeing 737 MaxBoeing
Предишна публикация
И Швеция поръча военнотранспортния Embraer C-390
37 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Ryanair си оставя вратичка за Airbus

Седмиците след Великденската ваканция ще са решаващи за летния график според Райънер. Лоукост авиокомпанията има…

EASA пуска 737 MAX да лети в Европа

Европейският регулатор се очаква да ресертифицира Boeing 737 MAX за полети на континента след промените,…
keyboard_arrow_up