Европейската комисия възнамерява да наложи мита върху вноса на самолети Боинг в съюза, ако търговската война със САЩ не бъде прекратена. На 8 май Брюксел публикува списък на стоки, които ще бъдат предмет на вносни мита, който включва компании от самолетостроителната, автомобилната и селскостопанската индустрии.
В списъка на поръчките на Боинг към момента фигурират 1144 самолета за европейски клиенти, сред които има и страни извън ЕС, като Турция, но и много лизингодателни компании, повечето от които са базирани във и около Дъблин.
Няколко авиокомпании от ЕС имат големи поръчки към Боинг, най-голямата от които е на Райънеър за още 184 самолета Боинг 737-8200. Междувременно Главния изпълнителен директор на ирландския превозвач изпрати писмо до Боинг, в което заплашва да отмени останалата част от поръчката, ако доставките станат обект на нови мита.
Следваща е Луфтханза Груп, която очаква доставката на още 101 самолета от Боинг, сред които такива от моделите 777-9, 787-9 и 737 МАХ. Към момента 15 самолета Боинг 787-9 за Луфтханза са паркирани пред фабриката на производителя в Чарлстън, Южна Каролина, в очакване на доставка за германския превозвач, след като получат сертификат за летателна годност от американската Федерална авиационна администрация.
International Airlines Group и Norwegian имат поръчани по 50 самолета от семейството 737 МАХ.
Към момента износът на самолети към САЩ е предмет на 10% мито, в рамките на т.нар. „реципрочни мита“. Преди да ги намали, предложението му беше за 20% върху всички стоки и 25% върху алуминия, стоманата и автомобилите.
Докато клиентите на Боинг в ЕС ще са тези, които ще платят митата върху самолетите, ако ги внесат, Еърбъс подкрепя позицията на ЕС.
До края на годината Боинг предвиждаше доставката на 58 самолета за своите клиенти в Европейския съюз, а общия дял в запаса от поръчки към компанията, който се дължи на европейски клиенти е над 18%.