Турската авиокомпания ще обяви с два месеца закъснение поръчката си за 600 самолета, стана ясно на годишното събрание на IATA /AGM/ в Истанбул.
Част от поръчката за Boeing и Airbus ще бъде в опции, но всичко ще зависи от решението на правителството, каза председателят на борда Ахмед Болат.
Авиокомпанията иска да поднови флота с 400 тяснофюзелажни Boeing 737 MAX или Airbus от семейството на A320neo, каза Болат, без да даде повече подробности. Интересно е, че не се споменават по-малките А220.
При широкофюзелажните се преговаря по А350 или 787, както и 25-30 777Х или А350-1000 за нон стоп полети до Австралия, стана ясно от изказването на Болат.
По-рано през май Turkish съобщи, че може да обяви поръчката към Boeing на конференцията в Истанбул и към Airbus на авиосалона в Бурже в Париж следващата седмица.
„Изборът ни отне повече време от очакваното. Бяхме много близо до договаряне на поръчка с един от производителите. Но е честно спрямо него да кажем, че ще се забавим с два месеца, преди да обявим окончателното си решение“, каза Болат.
Според него съобщението ще бъде направено в специално събитие в Истанбул.
Турция се бори да затвърди позициите на Истанбул като глобален хъб и да защити пазарния си дял от близкоизточните превозвачи.
Производителите обаче срещат сериозни затруднения в изпълнението на поръчките на авиокомпаниите заради препятствия по веригите на доставка в момент на силно търсене след пандемията и недостиг на капацитет.
По всяка вероятност закъснението на поръчките на Turkish се дължат формирането на новата администрация в Турция след балотажа, който реши изхода от президентските избори, спечелени от досегашния президент Ердоган.
Снимка: A330 на Turkish Airlines /aviation source/.