Франция забрани късите вътрешни полети, конкуриращи влакове

106 прочитания

Законът, забраняващ полетите по маршрути, които могат да се изпълнят за до 2 часа и половина от влак, беше официално приет във Франция.

Франция официално забрани вътрешните полети на къси разстояния, които са в конкуренция с влакови маршрути, изпълнявани за по-малко от 2 часа и половина. Транспортния министър Клемен Беюн приветства приемането на новия закон, като го нарече „критична стъпка и мощен символ в намаляването на въглеродните емисии.“

Министъра подчерта съществуващото противоречие между необходимостта от поддържане на полетите на къси разстояния и желанието за постигане на декарбонизиран начин на живот. Той постави под съмнение необходимостта от полети между градове, които вече разполагат с високоскоростни и редовни влакови връзки.

Както съобщават специализираните издания във Франция, към момента по силата на новия закон се забраняват реално само три маршрута – тези между парижкото летище Орли и градовете Бордо, Нант и Лион. В законовите ограничения не попадат трансферните полети.

Transavia, част от групата Air France-KLM ще е от най-засегнатите от мярката оператори

Европейския съюз също наложи някои условия по прилагането на закона. Според тях съкращавания въздушен маршрут трябва да разполага с алтернативно високоскоростно железопътно трасе, което да позволява пътуването между двата града за по-малко от 2 часа и половина. В допълнение трябва да има достатъчно честоти в сутрешните и вечерните часове на влаковия маршрут, които да позволяват на пътуващите да прекарат минимум 8 часа в мястото на дестинацията.

Разбира се, законът срещна и съпротива, като критиците обвиниха президента Макрон, че размива предложенията на собствените си екологични съветници. Този панел първоначално предложи ограничаването на полетите по всички маршрути, по които влаковете пътуване отнема по-малко от 4 часа.

Air France остава противник на новите мерки срещу вътрешните полети, особено предвид очакваната доставка на 60 нови А220 за къси и средни разстояния

Представителите на профсъюзите на Еър Франс също са недоволни, като твърдят, че високоскоростните влакове и досега по естествен начин са ограничавали сериозно търсенето на самолетни пътувания по същите маршрути.

Екологични организации разкритикуваха решението и защото, според тях, ограничаването на емисиите е крайно недостатъчно – то ще засегне едва 0.3% от полетите, излитащи от континентална Франция или едва 3% от общия обем въглеродни емисии на вътрешните полети в страната.

Свързани теми

Предишна публикация
България повиши с 2,8% капацитета седалки през май спрямо 2019
Следваща публикация
Lufthansa купува 41% от италианския национален превозвач ITA
106 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Сглобиха последния Airbus A380

Европейският самолетостроителен консорциум приключи сглобяването на фюзелажа на последния Airbus A380 от серийното производство на…
Меню