Белград предлага на Qatar Airways дял в Air Serbia

106 прочитания

Сръбският президент Александър Вучич е поискал от емира на Катар, Тамим бин Хамад ал Тани да проучи възможността Qatar Airways да придобие дял в националния превозвач Air Serbia и да стане негов стратегически партньор.

По време на посещението си в Доха в началото на март Вучич е казал следното:

„Днес Еър Сърбия е напълно в ръцете на правителството. Компанията има чист финансов баланс, но искаме да избегнем бъдещи рискове, свързани с динамиката на пазара, която не зависи от нас. Поисках от емира на Катар да ни помогне да разберем, дали авиокомпанията им има интерес да стане наш стратегически партньор. Това би било изключително важна стратегическа инвестиция за нас.“

По думите на Вучич, Еър Сърбия принадлежи на Сърбия и днес е печеливша компания, но трябва да се мисли стратегически и за бъдещето.

Еър Сърбия действително е единствената печеливша и развиваща се национална авиокомпания в района. Националния превозвач на Обединените Арабски Емирства Etihad Airways все още държи 16.42% дял в авиокомпанията, който беше намален от 49%, които компанията придоби през 2014-а година. Договорът беше за 5+5 години, които изтичат през януари 2024-а, но междувременно Етихад загуби влиянието си върху Еър Сърбия през 2019-а, когато реши да се изтегли напълно от другите си подопечни авиокомпании Air Berlin, Alitalia, Virgin Australia и Air Seychelles. От тях две вече са извън играта.

Междувременно Еър Сърбия подписа през лятото на 2022-а широкообхватен договор за партньорство, код-шеър и интерлайнинг с Катар Еъруейз, който влезе в сила в началото на февруари 2023.

Свързани теми

Предишна публикация
Нов скандал с безплатни полети на Qatar за европейски чиновници
Следваща публикация
Официално: България Еър взима седем A220
106 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Сбогом, Montenegro Airlines, 1994-2020

Черногорската авиокомпания Montenegro Airlines обяви банкрут и прекрати дейност на 25 декември, с изпълнението на…

5 оферти за летище Белград

Пет необвързващи оферти се класират за втората фаза от конкурса за 25-годишна концесия на международното…
Меню