FAA одобри само 2 модела радиовисотомери за съвместимост с американското 5G

163 прочитания

Двата модела са често срещани в по-старите самолети на Airbus и Boeing

Федералната авиационна администрация обяви на 18 януари, че одобрява само два модела радиовисотомери за съвместими с работа в условията на американското 5G, което тръгва на територията на Щатите на 19 януари. Двата модела са често срещани сред по-старите самолети на Боинг и Еърбъс, но съвсем не обхващат мнозинството от активния флот на американските авиокомпании.

По първоначални данни това одобрение ще обхване около 43% от флота на американските превозвачи, като включва самолети от моделните семейства Боинг 737, 747, 757, 767, MD-10/11 и Еърбъс А310, 319, 320, 321, 330 и 350. Очаква се през следващите дни да бъдат издадени и нови одобрения.

Междувременно най-големият американски телеком AT&T обяви, че ще отложи допълнително въвеждането на 5G мобилната си мрежа около 3 от най-големите американски летища, заради опасенията от проблеми с безопасността на полетите.

Одобренията на ФАА означават, че самолетите оборудвани с въпросните радиовисотомери ще могат да използват системите за инструментално кацане на 48 от общо над 100 засеганати летища, за които по-рано агенцията издаде официални предупреждения. Одобренията обаче ще важат само за конкретни писти на въпросните летища, докато не станат ясни резултатите от пълната експертиза за съвместимост  на авиационното оборудване с новата мрежа.

Повечето американски мобилни мрежи работят на различни честоти от европейските, като разликата се запазва и при мрежите от 5-то поколение, които отдавна функционират в повечето държави в Европа. В Америка 5G се въвежда в т.нар. C-Band честотна лента, при която има по-сериозни опасения за смущения в работата на аеронавигационното оборудване, работещо на близки честоти.

Свързани теми

Предишна публикация
Emirates отменя повечето полети до САЩ, заради 5G
Следваща публикация
Без автоматично кацане на 100 американски летища, заради 5G
163 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню