Напълно автоматично излитане на А350 /видео/

115 прочитания

Тестовият полет от Тулуза Бланяк бе изпълнен на 18 декември сутринта и продължи 4 часа и половина.

Самолетът с петчленен екипаж, пилотиран от кап. Ян Бофил излетя на автопилот, без да използва ILS /Instrument Landing System/, наземното оборудване, което в момента се използва навсякъде по света, където е налично, а благодарение на технология за образно разпознаване, инсталирана на борда, съобщи Airbus.

Изпълнени са осем полета.

 

Като разпространи на 16 януари 2020г. снимките от теста преди месец, Airbus потвърди, че провежда изпитания на системата си /Autonomous Taxi, Take-Off & Landing /ATTOL, за да разбере ефекта от автономията върху самолета.

Следващите етапи ще бъдат автоматично рулиране и кацане и тестовете са планирани за средата на 2020г.

Целта на европейския производител не е автономен самолет, а инсталиране на автономни технологии заедно с други иновации в областта на материалите, електрификацията и свързаността, съобщава Airbus.

По този начин анализира техния ефект върху „ключови бъдещи предизвикателства, включително подобрение на управлението на полета /traffic management/ и недостига на пилоти“.

Двата трагични инцидента с Boeing 737 МАХ през 2018г. и 2019г. насочиха вниманието към подготовката за автоматизацията на борда. Airbus обаче изглежда решен да направи следващата стъпка.

Принципът на ATTOL. Графика: Airbus

Принципът на ATTOL. Графика: Airbus

Автономните авиационни технологии вече намалиха пилотите в кокпита от трима на двама и днес автопилотът се използва рутинно в много фази на полета.

ATTOL бе обявена през юни 2018г.

„Много самолети вече могат автоматично да кацат”, каза Себастиен Жулиано, ръководител на проекта ATTOL.

„Но те разчитат на външната инфраструктура като ILS или GPS сигнали. ATTOL цели да го постигне единствено чрез технологията на борда, за да увеличи ефективността и намали разходите за инфраструктура”.

От 2018г. Airbus работи заедно с екипа на Wayfinder – проект на Acubed, иновационният хъб на Ербъс в Силициевата долина /Сънвали, Калифорния/.

Екипът е 23-членен и се състои от анализатори на данни и инженери, които използват камери и сензори, инсталирани на борда, за да създаде реалистична симулация с помощта на собствен софтуер и хардуер.

 

 

 

Свързани теми

Предишна публикация
Ще излезе ли Bombardier от програмата А220
Следваща публикация
Beluga XL влезе в експлоатация
115 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню