Нови правила на EASA за психично здраве на екипажите

3 прочитания

Европейският съюз публикува нови правила за въздушните операции, които включват и нови препоръки за по-добро подпомагане и управление на психическото здраве на екипажите. Новите регулации включват следните мерки за безопасност:

Програма за поддръжка: Всички пилоти, работещи за европейски авиокомпании ще имат достъп до програма за поддръжка, която ще подпомага пилотите в разпознаването, овладяването и преодоляването на проблеми, които могат да се отразят негативно на възможностите им за безопасно прилагане на правомощията, които им дава техния лиценз.

Тестване за алкохол: Като допълнителна мярка за сигурност се добавя и тестването за алкохол на всички пилоти и кабинен екипаж за всички европейски и чуждестранни авиокомпании, които изпълняват полети до държави в Европейския съюз. Тестването за алкохол вече е установена практика в някои страни-членки, а с новата регулация задължителното тестване за алкохол се разширява към всички страни-членки, като приложението му трябва да бъде въведено в рамките на следващите две години.

Психологическа оценка: Европейските авиокомпании ще правят психологическа оценка на пилотите си преди наемането им на работа.

Според Управляващия директор на EASA Патрик Ки, новите правила влизат в сила по препоръка на националните и паневропейски комисии, които разследваха инцидента с полет 9525 на Germanwings и са разработени в сътрудничество с водещи консултантски агенции в сферата на авиацията и въздушните превози. С тези правила, ЕС въвежда точните инструменти за гарантиране доброто състояние на психичното здраве на пилотите на континента.

В рамките на цялостния системен подход новите правила, наричани Air OPS Implemening Rules допълват предложенията на EASA, издадени през август 2016 и отнасящи се до осъвременяване на медицинските изисквания към пилотите Part MED.

Новите правила са психичното здраве на пилотите ще се въвеждат с преходен период от 2 години, който ще позволи на националните авиационни власти и авиокомпаниите да се подготвят за въвеждане на регулациите в своите оперативни процедури.

Пълен текст на новите регулации >>>

снимка: SmartLynx

Свързани теми

Предишна публикация
Сръбският регулатор спря експанзията на Turkish в Белград
Следваща публикация
Амелия Еърхарт, 81г. по-късно загадката остава
3 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Bombardier CS става Airbus A220

Airbus ритуално уби марката Bombardier CSeries, като реши да преименува самолетите от семейството на А220.…

И Turkish полетя с Dreamliner

Турският национален превозвач включи Boeing 787-9 във флота си, след като на 26 май Turkish…
Меню