737 MAX на Lion Air не е бил годен за полет

Boeing 737 MAX

Предварителният доклад от разследването на Комисията за безопасност в транспорта на Индонезия потвърди, че пилотите са се изправили пред автоматично задействане на системата за предотвратяване на срив, реагирала на погрешни сигнали, съобщи ББС.

Самолетът Boeing 373 MAX се разби в Яванско море малко след излитане от Джакарта на 29 октомври 2018, при което всички 189 души на борда загинаха.

Според доклада от 28 ноември 2018 на индонезийските власти, графикът за поддръжка на MAX 8 показва, че е имало подобни проблеми и при предишни полети.

737 MAX е най-новата версия на Boeing 737 и стана най-бързо продаващия се самолет на този производител.

Докладът от разследването в Индонезия показва, че Lion Air е пуснал самолета да лети въпреки че е имал проблеми по време на предишните полети.

Преди предишния полет, на 28 октомври пилотът е обсъждал с инженера „изпълнението на действията по поддръжка, включително подмяната на AoA /сензора за ъгъла на атака/”, пише в доклада.

Документът изброява няколко мерки, съвети и препоръки, направени или издадени от Lion Air, властите на Индонезия, FAA, Boeing и доставчикът на услуги по поддръжка на самолети Batam Aero Technic, която е дъщерна компания на Lion Air.

Batam Aero Technic извършва базово обслужване, включително C и D чекове в хъба си на летището в Батам, срещу Сингапур.

В изявление Boeing каза, че е „дълбоко натъжен” от загубата на самолета на Lion Air.

„Всичките ни клиенти и техните пътници продължават да летят с 737 МАХ до стотици дестинации по света всеки ден и имат уверенията ни, че 737 МАХ е също толкова безопасен, както и всеки друг самолет, някога летял в небето.”

Boeing каза още, че в ръководствата има „съответните процедури при нежелано движение на хоризонталния стабилизатор”.

Според американския производител предварителният доклад показва, че правилните процедури срещу срив са били изпълнени по време на полет в деня преди катастрофата.

Не е ясно обаче дали тези процедури са били изпълнени по време на полета на 29 октомври, когато самолетът падна в морето, допълва Boeing.

В интервю за ББС ръководителят на Комисията за безопасност в транспорта на Индонезия Нуркайо Утомо оспори твърдението на Boeing за ръководствата за управление на самолета.

„Не сме открили информация в ръководството за управление на самолета относно новата функционалност при 737 МАХ, свързана с предотвратяване на срив”, каза той.

Някои пилоти вече се оплакаха, че не са получили съответната информация за разликите между последната система за предотвратяване на срив и по-старите модели, съобщава ББС, цитирайки американски медии.

Семействата на жертвите съдят Boeing.

Продължава издирването на черната кутия на самолета.

Снимка: Boeing.

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *