British Airways и Aston Martin ще почетат Конкорд

Новият мокър сън на авиаторите с керосин и бензин в кръвта

На 26 ноември се навършват 16 години от последния търговски полет на легендарния свръхзвуков Конкорд. Aлфа Фокстрот – последният летял с пътници Конкорд се приземява на 26 ноември 2003 година.

/не пропускайте галерията в края на статията/

В чест на паметното събитие и най-вече на една велика машина, както и в годината на 100-годишнината си, British Airways си партнира с производителя на суперколи Aston Martin за дизайна на един уникален автомобил. През октомври 2020 на пазара ще се появи  ексклузивния Астън Мартин DBS Superleggera Concorde Edition.

Представянето на автомобила направи Главния изпълнителен директор на Бритиш, Алекс Круз, който каза, че за своята 100-годишнина за авиокомпанията е изключителна чест и гордост да партнира на Астън Мартин в дизайна и разработката на новата суперкола, която със сигурност ще развълнува авиационния свят.

Aston Martin DBS Superleggera Concorde Edition ще има някои уникални интериорни и екстериорни решения, сред които окраска в характерните цветове на Бритиш Еъруейс – бяло, синьо и червено. Колата ще има покрив от въглеродни влакна с вдъхновени от Конкорд елементи, логото на Бритиш на предните спойлери и цветно Астън Мартин лого с характерните му крилца над предната решетка.

И ето го най-големия удар

Астън Мартин ще произведе само 10 автомобила от специалната серия Конкорд. Цената ще е около 322 000 британски лири. Всеки автомобил ще има уникален регистрационен номер от британската Гражданска Въздухоплавателна Администрация, както и уникалния флаг на Бритиш Еъруейз на задния спойлер.

И ако това не е достатъчно за най-вманиачените бензиново-керосинови глава, колите ще имат странична лайстна, изработена от оригинален алуминий от Конкорд, както и превключвателни пера за скоростите на волана изработени от оригиналните титаниеви лопатки от компресора в турбините на Конкорд.

На 10 април 2003 Бритиш Еъруейз и Еър Франс едновременно обявиха, че ще пенсионират Конкорд до края на същата година, заради намалелия пътникопоток и нарастващите разходи след катастрофата край Париж на 25 юли 2000г.

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.