Авиокомпании от Близкия изток водят преговори за TAP Air Portugal

20 прочитания

Авиокомпании от Близкия изток водят преговори за участие в приватизацията на португалския национален превозвач TAP Air Portugal. Lufthansa и Air France-KLM също са в играта, като вече подадоха своите оферти.

Air France-KLM официално представи предложението си по-рано тази седмица, а днес стана ясно, че и Lufthansa е подала оферта за придобиване на дял от португалския национален превозвач, който е член на основания от нея алианс Star Alliance.

Италианският всекидневник Corriere della Sera съобщи, че португалското правителство е в преговори и с авиокомпании от Близкия изток за възможна инвестиция. Като потенциален кандидат бе посочена Qatar Airways, според източници на изданието. Португалия продължава усилията си да продаде миноритарен дял от националния превозвач, като интерес проявяват както европейски, така и извъневропейски авиокомпании и стратегически инвеститори.

Qatar Airways и интересът към TAP Air Portugal

Qatar Airways вече притежава 25% от International Airlines Group (IAG), в която влизат British Airways, Iberia и Aer Lingus, и която преди е проявявала интерес към TAP. През последните години Qatar разшири инвестициите си, придобивайки дялове в China Southern, Virgin Australia и LATAM Airlines. Освен това авиокомпанията е в процес на финализиране на сделка за 49% от RwandAir, макар че все още няма потвърждение дали тя ще бъде завършена до края на 2025 г.

Lufthansa и европейските кандидати

Lufthansa, която първа прояви интерес към приватизацията на TAPq подчерта опита си в придобивания на авиокомпании като Brussels Airlines, Austrian Airlines и ITA Airways. Според главния изпълнителен директор Карстен Шпор, TAP Air Portugal има стратегическо значение за европейската авиация, най-вече заради връзките с Латинска и Южна Америка. В писмо до държавната холдингова компания Parpública, Lufthansa официално заяви участие в процеса, като посочи, че сътрудничеството би укрепило позицията на Лисабон като атлантически хъб и би разширило свързаността между Европа, Южна Америка, Африка и Северна Америка.

Air France-KLM също потвърди, че е подала оферта, но не разкри подробности.

Приватизацията на TAP

Португалското правителство търси инвеститор за 44,9% от TAP Air Portugal. Общо държавата ще се раздели с 49,9% от акциите, като 5% са предвидени за служителите. TAP е особено ценен актив заради силната си мрежа в Южна Америка, особено Бразилия, както и заради модерния си флот и контрола върху повечето слотове на изключително претоварено базово летище Лисабон. Позицията на авиокомпанията като атлантически хъб на границата на Европа я прави привлекателна инвестиция.

Свързани теми

Lufthansa Groupпридобивания на авиокомпанииTAP Air Portugalавио сделкиAir France-KLMQatar Airways
Предишна публикация
Франция въвежда глоби до 20 000 евро и многогодишни забрани за полети срещу нарушители на борда
20 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Четирима кандидати за Piaggio Aerospace

Четирима кандидати са подали индикативни оферти за поемане контрола над италианския производител Piaggio Aerospace. Неназованите…
keyboard_arrow_up