Air Austral, авиокомпанията на френската отвъдморска територия Реюнион в Индийския океан обяви, че възнамерява да се освободи от целия си флот от самолети Еърбъс А220, съобщи финансовият вестник Ла Трибюн.
Превозвачът взима това решение, заради продължаващите проблеми с надеждността на двигателите Прат енд Уитни GTF, заради които два от общо трите самолета на авиокомпанията от този тип са дългосрочно приземени. През 2021 година Еър Аустрал стана първия оператор на този тип в района на Индийския океан и Южна Африка, като използваше самолетите за полети на къси и средни разстояния между летище Ролан Гарос в столицата Реюнион до дестинации в Южна Африка, Мадагаскар и Мавриций.
Air Austral има във флота си още пет широкофюзелажни самолета – три Боинг 777-300ER и два Боинг 787-8 Дриймлайнър, които използва за презокеански полети до Франция и Азия.
Според данните на ch-aviation към края на септември 2025-а два от трите самолета А220 са на земята – този с регистрация F-OMER, е посочен като „паркиран“, а F-OTER е „в ремонт“.
Техническите проблеми с двигателите от серията GTF създават сериозни главоболия за много от операторите на А220 по света, като най-големия сред тях, airBaltic, е най-засегната авиокомпания с отменени над 4670 полета през летния сезон на 2025 година, заради повредени двигатели на над десет от общо 56-те й самолета от този тип.
Друга авиокомпания, която се отказа от А220, е Egyptair, която продаде всичките си 12 самолета от типа на лизингодателя Азора, която на свой ред препродаде две от тези машини на американската Делта, която ги разглоби за резервни части на част от своите над 40 доставени А220.