ЕС одобри поглъщането на ITA Airways от Lufthansa Group

90 прочитания

Антимонополната комисия на Европейския съюз одобри планираното придобиване от страна на Lufthansa Group на 41% дял от италианския национален превозвач ITA Airways. Сделката ще може да се осъществи при изпълнението на определени условия от двете страни.

Трансакцията трябва да приключи през четвъртото тримесечие на 2024-а, като се предвижда „бърза интеграция на ITA в групата Луфтханза.“ Антимонополната комисия на ЕС беше изразила основателни опасения, че сделката ще навреди на конкуренцията на пазара, позволявайки на Луфтханза да увеличи застрашително пазарния си дял в Европа.

Запазвайки името и идентичността си, ITA Airways ще бъде петата мрежова авиокомпания с дълбока интеграция в Lufthansa Group, като ще се нареди до брандовете Lufthansa, Swiss, Austrian Airlines и Brussels Airlines.

Условията за одобрението

Европейската комисия определи пакет от условия, при изпълнението на които ще се реализира сделката, така че да се минимизират щетите върху конкуренцията. В допълнение към тях, Lufthansa и ITA ще трябва да осигурят и адекватни условия за конкуренция на регионалния европейски и трансатлантическия пазар, чрез сключване на споразумения с конкурентни превозвачи.

Въпреки че към момента ITA е финансово стабилна, експерти във и извън компанията изразиха опасения, че дългосрочното оцеляване на превозвача ще бъде под въпрос, ако не се реализира това сливане.

Германската група се договори с италианското правителство през май 2023 да купи 41% от ITA за 325 милиона евро, като опцията за пълно поглъщане беше отложена за по-късен етап. Дяловото участие на Луфтханза ще бъде гарантирано чрез увеличение на капитала, а предпоставките за сключването на сделката бяха изпълнението на условията, наложени от ЕК и одобрението на други регулаторни отговори извън комисията.

В момента ITA разполага с персонал от около 4500 души, докато групата Луфтханза разполага с над 100 000 служители в петте си мрежови и трите нискоразходни авиокомпании. Брандовете и хъбовете на първите в Австрия, Швейцария и Белгия бяха запазени, като летище Фиумичино в Рим ще се превърне в шестия и най-южен хъб на групата. Въпреки че ITA не е официалния юридически наследник на серийно фалиращата Алиталия, компанията придоби правата върху легендарното име, което, според корпоративните среди, съвсем скоро може да бъде възкресено.

По повод сделката Главният изпълнителен директор на Луфтханза Груп Карстен Шпор каза:

„Влизането в ITA затвърждава интернационализацията на Луфтханза Груп. Ще предлагаме на гостите ни значително по-голям избор от връзки и дестинации, а с 5-звездния хъб в Рим ще разширим премиум предложенията си и ще свържем по-добре бъдещите стратегически пазари южно от Екватора към нашата мрежа.“

Според него независимо от отстъпките, които групата беше принудена да направи от ЕК, участието в ИТА ще подобри позициите на Луфтханза на глобално конкурентно ниво и като най-голяма авиационна група в Европа.

A330-900 на ITA Airways на кацане в Маями

Към момента флотът на ITA е съставен от 95 самолета от следните типове, като се очакват и още 25 доставки:

  • Airbus A220 – 15 /9 от сериите -300 и 6 от серията -100/. Очакват се още 11 доставки
  • Airbus A319-100 – 11
  • Airbus A320-200 – 24
  • Airbus A320neo – 17 /+ 2 за доставка/
  • Airbus A321neo – 5 /+ 4 за доставка/
  • Airbus A330-200 – 7
  • Airbus A330-900 – 10 /+ 8 за доставка/
  • Airbus A350-900 – 6

 

Свързани теми

Предишна публикация
Boeing купува доставчика SpiritAerosystems
Следваща публикация
Cyprus Airways смалява плановете за развитие
90 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Sunexpress поръча 10 Boeing 737 МАХ

Турско-германската авиокомпания Sunexpress, в която участват Turkich Airlines и Lufthansa поръча 10 самолета Boeing 737…
Меню