42 600 нови пътнически самолета в следващите 20 години предвижда Боинг

70 прочитания

В навечерието на авиосалона в Бурже – най-голямото световно авиационно събитие за годината – и с възстановяването на въздушните превози до почти предпандемични нива, Боинг публикува прогнозата си за пазара на пътнически самолети до 2042 година. Според нея, в следващите 20 години ще има търсене за 42 595 нови самолета на стойност $8 трилиона.

Американския производител вижда търсенето на въздушни превози да надвишава икономическия растеж, като вътрешните пазари ще са напълно възстановени, а международните превози ще се върнат на нивата от преди пандемията до средата на 2024-а година.

Боинг публикува тези данни в годишният си „Поглед към Пазара на Пътнически Самолети 2023“ (Boeing Commercial Market Outlook) – прогноза на компанията за търсенето на пътнически самолети и услуги в следващите 20 години. Новият доклад е първи за последните 3 години, в които пандемията приземи по-голямата част от световния въздушен флот.

Американския производител залага бъдещето си на новия гигант Boeing 777-9, чието влизане на търговския пазар се бави вече трета година.

Сред ключовите заключения в доклада четем:

  • Пътническия трафик продължава да изпреварва глобалния икономически растеж с 2.6%.
  • Глобалния флот почти се удвоява до 48 600 самолетас ръст от 3.5% годишно.
  • Авиокомпаниите ще заменят почти половината от световния флот с нови, по-икономични и ефективни самолети.
Основният сблъсък на производителите от дуополията Боинг-Еърбъс ще е огромният пазар на Китай 

Прогноза за търсенето по региони и ключови тенденции до 2042-а:

  • Азиатско-тихоокеанския пазар ще има дял от над 40% от световното търсене, като половината от него идва от Китай.
  • Флотът в Южна Азия ще расте с над 7% годишно – най-бързо в света, като Индия ще има дял от над 90% от трафика в региона.
  • Северна Америка и Европа ще имат дял от по 20% от глобалното търсене.
  • Нискоразходните авиокомпании ще оперират с над 40% от тяснофюзелажните самолети до 2042-а, от малко над 10% в момента.
  • След пропускането на Русия и Централна Азия в миналия доклад, сега на този регион се отдават около 3% от глобалния трафик към 2042-а.
  • На услугите в обслужващия сектор на пътническите превози се пада пазар на стойност $3.8 трилиона в следващите 20 години, сред които дигитални решения повишаващи ефективността и намаляващи разходите, стабилно търсене на резервни части и услуги по поддръжка и ремонт, нови възможности за ъпгрейд на самолети и ефективни решения за обучение на персонал и пилотски състав.

Тяснофюзелажните самолети, като тези от най-популярните семейства на двата производствени гиганта B737 и A320 ще имат дял от над 75% от доставките в следващите 20 години

Боинг вижда най-сериозно търсене за следните модели в 20-годишния период:

  • Тяснофюзелажните самолети с дял от над 75% от общите доставки до над 32 000 машини – леко увеличение спрямо предходните прогнози.
  • Новите широкофюзелажните самолети с над 20% дял от доставките или 7 400 самолета за откриване на нови пазари и по-ефективно обслужване на наличните маршрути.
  • Въздушното карго ще продължи да изпреварва ръста на световната търговия с необходими над 2 800 нови товарни самолета за превозвачите. Сред тях над 900 новопроизведени широкофюзелажни карго-самолети и над 1900 конверсии.

Свързани теми

търсене на нови самолетидългосрочна прогнозапрогнози за авиопазаратърсене на самолетни пътуваниясамолетни билетипокупка на нови самолетинови самолетиBoeing
Предишна публикация
Китайският С919 изпълни първи търговски полет
Следваща публикация
Голяма поръчка за Airbus в навечерието на Бурже ’23
70 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

keyboard_arrow_up