Почти всички полети до/от Италия са отменени

111 прочитания

Италианското правителство обяви цялата страна за „червена зона“ свързана с разтространението на коронавируса #COVID19 считано от 10 март, в резултат на което почти всички авиокомпании, изпълняващи полети до/от страната обявиха отмяна на всичките си полети поне до края на месец март.

Сред първите бяха Wizzair, които обявиха прекратяване на всички полети до италиански дестинации и Тел Авив поне до 3 април. Решението влезе в сила незабавно още от 10 март. То засяга полетите от летищата в Алгеро, Бари, Болоня, Катания, Милано Бергамо, Милано Малпенса, Неапол, Пиза, Рим Чампино, Рим Фиумичино, Торино, Венеция Тревизо, Верона.

Последваха ги Райнеър, която обяви часове по-късно, че отменя всички полети до/от италиански дестинации от 11 март по вътрешните маршрути на компанията. Ryanair е най-големия превозвач по вътрешни линии в Италия. От 13 март се отменят и всички международни полети по италиански дестинации изпълнявани от Райънеър.

Италианската Alitalia канселира от 10 март всички полети от летищата в северната част на страната – Малпенса, Линате, Торино, Генуа, Болоня, Венеция, Верона и Триест. Авиокомпанията вече приземи почти всичките си междуконтинентални самолети, които се изпразниха от пътници, след като страната се превърна в най-голямото огнище на коронавируса в Европа. Ограничени са и около 70% от вътрешните полети на авиокомпанията. Към 10 март Алиталия продължава да изпълнява някои полети от Рим, но близо 80% от европейските й маршрути са прекратени, включително и полетите до София от 11 март.

Lufthansa първоначално ограничи 70% от полетите си до Италия, а от 11 март всички полети са отменени.

Отменени са и полетите до/от Италия на KLM, Air France, Tarom, Blue Air, TAP Portugal, всички американски авиокомпании, всички китайски авиокомпании, Air India, Egyptair, Finnair, SAS и руската Победа.

Силно ограничени са полетите на EasyJet, Iberia, Volotea, Aeroflot, S7, Swiss и Austrian, като в следващите се очаква и повечето от тези авиокомпании да преустановят обслужването на италианските си дестинации до овладяване на ситуацията.

Данните на Flightradar24 показват, че само през трите дни между 7 и 10 март полетите до италианските летища са намалели с над 60%.

Всичко това са допълнителни лоши новини за националния превозвач Alitalia, която е в технически фалит от 2017 година и се очаква да рухне окончателно в началото на май, когато изтича срока, в който може да бъде продадена на стратегически инвеститор, който да поеме огромните й дългове. Предвид извънредните обстоятелства обаче, ЕК може да вземе решение за удължаване на този срок.

Свързани теми

Предишна публикация
Британската индустрия против излизането от EASA
Следваща публикация
Призрачни полети в Европа за запазване на слотове
111 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

EASA сертифицира товарния ATR-72-600

Френско-италианският консорциум ATR получи одобрението на Европейската агенция за авиационна безопасност за товарната версия на…
Меню