Позната ли е MCAS на пилотите

6 прочитания

Пилотите не са знаели за MCAS, каза кап. Тилман Габриел, директор на Международната асоциация за обучение на пилоти пред ББС Радио 4.

Boeing призна за пръв път, че аварията в блокиращата система MCAS е фактор в катастрофата на Ethiopian Airlines Flight ET302, при която загинаха 157 души на 10 март 2019.

Тя стана след като през октомври 2018 Lion Air flight JT 610 падна в морето край Индонезия и отне живота на всички 189 души на борда.

Кап. Тилман каза, че „и двете катастрофи /MCAS/ вероятно е причината, поради което MAX бе приземен навсякъде”.

„Пилотите са учудени как е станало това. MCAS не е позната на пилотите, не е включена в упътванията, а само в списъка със съкращения. Имаме пътници, за които да се грижим и това е учудващо. Кой знае какво още има в един самолет, за което пилотите не знаят? Важно е кокпит системите да са напълно ясни за пилотите, особено автопилотите”.

Кап. Габриел има 37-годишен опит в обучението на пилоти. Ръководи програмите за авиационен мениджмънт на City University of London. Има лиценз APTL от Lufthansa, Германия от 1979 и MBA от National University of Singapore от май 2007, бил е изпълнителен вицепрезидент на Qatar Airways и преди това пилот в Lufthansa.

Докладът на етиопските власти препоръча пълно разследване на MCAS.

„Голямата политическа дилема е около FAA, които имат изслушвания в Сената. Така че има много политическа активност и важно как Boeing ще представи одобрението.. Това е политическа криза с FAA, с действащия администратор.. Всичко това е в развитие и политическата страна е много важна”, каза кап. Габриел /аудиофайл – 1600-2000/.

Приземяването на МАХ по света струва скъпо на авиокомпаниите.

FAA каза за Радио ВВС4, че щом научи нещо повече, ще предприеме действия. Boeing обяви, че има ъпдейт на софтуера.

Директорът на Boeing се извини на 4 април за двете катастрофи на МАХ. Пълните детайли ще бъдат публикувани от държавните власти в окончателния доклад. „Предварителният доклад показа, че и при двете катастрофи MCAS е била активирана заради погрешна информация за ъгъла на атака”, каза Муйленбърг.

„Историята показва, че повечето инциденти са предизвикани от верига от събития и този случай също е такъв.. Пилотите ни казаха, че погрешното активиране на MCAS може да усложни и без това трудната ситуация. Наша отговорност е да намалим този риск. Знаем как да го направим”.

 

Boeing е работил още след катастрофата на Lion Air с инженерите си и FAA по ъпдейт на софтуера. Ъпдейтът е почти готов и очаква сертификацията си за прилагане на всички самолети 737 МАХ по света в близките седмици.

Boeing обещава допълнително обучение и материали след катастрофите.

Снимка: Boeing.

Свързани теми

Предишна публикация
САЩ предлага още мита за Airbus
Следваща публикация
Boeing 737 MAX ще бъде проверяван за други проблеми
6 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

И Turkish полетя с Dreamliner

Турският национален превозвач включи Boeing 787-9 във флота си, след като на 26 май Turkish…

Първи Boeing 737-800BDSF полита в DHL

В разгара на корона-кризата първият товарен Boeing 737-800BDSF полетя за германския карго-гигант DHL. Самолетът ще…
Меню