Alaska развива дигиталните възможности на тяснофюзелажните самолети

31 прочитания

Дигитализирането на мониторинга и поддръжката е път, не революция и това е особено вярно за големите флоти тяснофюзелажни самолети на повечето авиокомпании. Различните версии на самолетите, различният хардуер за пилотите и механиците и различният софтуер за анализ – всичко това се използва в различните етапи на ремонта и поддръжката. И нещата се усложняват още повече, когато се съберат две флоти, които са оборудвани с различен софтуер и хардуер.

Както в случая с Alaska Airlines и Virgin America.

В момента пилотите на Alaska летят на Boeing и Airbus и всички имат iPad Electronic Flight Bags. В момента 85% от сливането на флотите на Alaska и Virgin America е приключило, каза говорителят на компанията Ан Джонсън.

Макар че техническите логове още не са инсталирани, Alaska използва пълноценно всички останали данни за самолета. По време на полет данните и диагностичните доклади за двигателите се предават чрез ACARS. Оперативните данни FOQA се свалят ръчно от всеки самолет на три дни. За самолетите на Airbus съобщенията на проблеми в поддръжката се изпращат както в реално време чрез ACARS в полет, така и в доклада след полета.

Alaska очаква скоро да подобри възможностите за наблюдение на флота. Превозвачът очаква повече данни за грешки от 737 MAX, с който започва да лети от юни 2019.

Airbus току-що разработи нова система, която може да събира и изпраща много повече данни, отколкото в момента.

Новата система ще бъде инсталирана в следващата доставка за Alaska през 2019. Сервизните договори и таксите за доставка на данните обаче все още не са ясни, съобщава MRO Network.

 

 

Снимка: Alaska Airlines.

Свързани теми

Virgin AmericaMROlead737MAXAirbusBoeingиновации
Предишна публикация
FAA сертифицира сгъващите се крила на 777X
Следваща публикация
Airbus очаква по-голямо търсене на самолети
31 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Панорама от Марс

NASA публикува панорамно видео от Марс, съставено от снимки, направени от Вера Рубин Ридж в…

Air Astana получи първия си A321LR

Националният превозвач на Казахстан получи първия A321LR от поръчаните 18 самолета /осем A320, четири A321,…
keyboard_arrow_up