По-скъпият труд в MRO вдига цените за ремонт

17 прочитания

Компаниите за ремонт и поддръжка на самолети в Източна Европа работят с тяснофюзелажни и регионални джетове и предлагат значително по-ниски цени за труд от западноевропейските си конкурети, но заплатите на Изток може би ще се увеличават, съобщава MRO Network.

Очаква се натиск над цените за MRO услуги в региона заради повишението на заплатите, каза главният технологичен директор на Adria Tehnika Мияна Тратниек.

„Цените, които предлагаме трябва да се увеличат”, каза  Тратниек на конференцията в Словения за MRO в Балтика, Източна Европа и Русия.

 

 

Европейските цени за труд в ремонта и поддръжката на самолети са около 53 щатски долара на час според международната консултантска компания Oliver Wyman от Ню Йорк. В САЩ те са средно 55 щатски долара. Западноевропейските работилници обаче начисляват до 70 щатски долара на час, най-високата цена за труд в света, каза Роби Бърк, вицепрезидент на Cavok Group, авиационна консултантска компания, която е част от Oliver Wyman.

Младите инженери отиват на Запад

Много MRO от региона на Източна Европа, Балтика и Русия усещат натиск над цените си главно защото им е трудно да задържат техниците.

Например румънският лоукост превозвач Blue Air обучи над 100 европейски инженери, лицензирани от Европейската агенция за безопасност EASA с В1- и В2- за последните 10г. Над 50% от тях обаче са напуснали.

Младите инженери от Изтока отиват в Западна Европа заради заплатите.

Само някои от тях се връщат заради възрастта си.

Свиване на MRO пазара

Леко свиване на пазара в Европа прогнозира Oliver Wyman. От 4,6 милиарда щатски долара, ще намалее до 4,4 милиарда долара до 2023, но след това ще отбележи нов ръст до 5,4 милиарда долара до 2028.

Сътрудничество

Ремонтните компании от Централна и Източна Европа трябва да си сътрудничат, не да се конкурират, каза Айрат Гилмутдинов, търговски директор в базираната в ОАЕ VD Gulf, близкоизточното подразделение на руската Волга-Днепр, която ремонтира В737 от Турция и А320 от Пакистан.

Свързани теми

MROавиокомпаниипътнически самолетЕвропа
Предишна публикация
Qatar Airways увеличи полетите си от Доха до Европа през юни
Следваща публикация
Adria Tehnika започва ремонти на широкофюзелажни самолети
17 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

ЕК пак разследва заем за Alitalia

Европейската комисия ще разследва задълбочено държавния заем от 400 милиона евро за италианската авиокомпания Alitalia,…

30 от семейството А320neo за Aegean

Най-голямата гръцка авиокомпания Aegean Airlines, част от Star Alliance, подписа меморандум за разбирателство с Airbus…

Airbus увеличи дела си в A220 до 75%

Airbus и правителството на Квебек ще контролират А220. Airbus намалява производството на А330. Европейският производител…
keyboard_arrow_up