Emirates и flyDubai на път да се обединят

32 прочитания

Въпреки малките си размери, Обединените Арабски Емирства са дом на цели четири от най-силните авиокомпании в района на Близкия Изток и две от най-бързо развиващите се в света. Сега две от тях обявиха широкомащабно партньорство, което е на път да доведе до сливането на двата превозвача. Emirates и flyDubai обявиха подписването на сделка, която включва разточително код-шеър споразумение, съгласуване на разписания и оптимизиране на мрежите. Сред предимствата за пътниците са новооткрит достъп до 200 уникални дестинации, обединено обслужване и пътническо преживяване и съгласуване на програмите за лоялност. Въпреки всичко това, двете компании ще продължат да бъдат управлявани независимо. Засега.

flydubai-emirates-cooperation-2

Иновативното споразумение надхвърля традиционния код-шеринг и включва интегрирано управление на мрежите на двата превозвача и постепенно координиране на разписанията, така че на пътниците да се осигури трансферен достъп до почти всички дестинации оперирани от двете авиокомпании. Новият модел ще даде достъп на пътниците на flyDubai до световната мрежа от дестинации на Emirates на шест континента, а за клиентите на Emirates, той ще открие достъп до стабилната регионална мрежа на flyDubai.

Към момента Emirates разполага с флот от 259 широкофюзелажни самолета, 90 от които са А380, летящи до 157 дестинации /сред които 16 ексклузивно за карго/. FlyDubai има 58 самолета Боинг 737NG, с които лети до 95 дестинации. В комбинирата мрежа ще има общо 216 уникални дестинации.

Emirates_A380_DXB

За всички, които наблюдават развитието на пазара в Емирствата отблизо това развитие не е изненадващо. И двете авиокомпании се притежават от Дубайската Инвестиционна Корпорация, независимо от това, че имат отделни администрации. От миналата година Emirates официално преговаряше за тяснофюзелажни самолети с Боинг и Еърбъс, като везните в крайна сметка се наклониха към американския производител. Сега става напълно ясно, че сделката е имала за цел за подсили парка на flyDubai в бъдещото авиационно обединение. flyDubai напарви поръчки за общо 75 Boeing 737-MAX-8 миналата година във Фарнбъро, а Emirates затвърди това с поръчка за още 25 Boeing 737-MAX-10 тази година в Париж. На този етап двете компании ще започнат операции в тясно сътрудничество, но след не повече от 18 месеца оперативния модел ще е по-сходен с този на Air France-KLM, които действат като една компания на макро-ниво, въпреки че оперират с различни флоти и под различни имена. Ударът с блокадата върху Qatar Airways също не можеше да дойде в по-подходящ момент от този за двата превозвача от ОАЕ, които ще се прицелят директно в разработваната вече пета година нишова мрежа от катарския превозвач.

Да живее конкуренцията! /и държавно-петролните субсидии/

Свързани теми

Предишна публикация
Bulatsa обяви рекорден брой обслужени полети в Бургас
Следваща публикация
easyJet ще прави нова авиокомпания за след Brexit
32 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

SAS получи първия си A350

Airbus достави на скандинавската авиокомпания SAS първия A350-900. SAS става най-новия оператор на широкофюзелажния икономичен…
Меню