Европейския съюз най-после издаде разрешение за търговски операции с едномоторни турбинни самолети в нощни условия на полет или полети по ППП /правила за полети по прибори/. Разпоредбата влезе в сила на 2 март веднага след публикуването и в официалния вестник на ЕС.
Решението е кулминация на 20-годишни усилия от страна на индустрията и регулаторите, така че Европа да се синхронизира със стандартите на Международната организация за гражданска авиация /ИКАО/ по отношение на полетите с такива самолети. Операторите на едномоторни машини приветстваха решението, което ще отвори нови пазари на целия континент и ще допринесе за развитие на икономиката, като позволи например нощни карго доставки с по-малки самолети, като Cessna Caravan например.
Работата по адаптиране на това законодателство започва още в началото на 90-те години. Подобни комерсиални операции са рутинни на повечето места по света още от 2005-а година, като единствено Европа изостана драстично назад. Благодарение на усилията на Асоциацията на леката авиация /GAMA/ и Европейската агенция за авиционна безопасност /EASA/ започнати през 2012-а, сега такива търговски полети ще бъдат възможни.