Едномоторни комерсиални IFR полети вече и в Европа

32 прочитания

Европейския съюз най-после издаде разрешение за търговски операции с едномоторни турбинни самолети в нощни условия на полет или полети по ППП /правила за полети по прибори/. Разпоредбата влезе в сила на 2 март веднага след публикуването и в официалния вестник на ЕС.

Решението е кулминация на 20-годишни усилия от страна на индустрията и регулаторите, така че Европа да се синхронизира със стандартите на Международната организация за гражданска авиация /ИКАО/ по отношение на полетите с такива самолети. Операторите на едномоторни машини приветстваха решението, което ще отвори нови пазари на целия континент и ще допринесе за развитие на икономиката, като позволи например нощни карго доставки с по-малки самолети, като Cessna Caravan например.

Работата по адаптиране на това законодателство започва още в началото на 90-те години. Подобни комерсиални операции са рутинни на повечето места по света още от 2005-а година, като единствено Европа изостана драстично назад. Благодарение на усилията на Асоциацията на леката авиация /GAMA/ и Европейската агенция за авиционна безопасност /EASA/ започнати през 2012-а, сега такива търговски полети ще бъдат възможни.

Свързани теми

Предишна публикация
Stratos 714 Jet – лек бизнес изтребител
Следваща публикация
Лек самолет катастрофира край Лесново
32 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Продава ли се Су-57?

Русия показа петото си поколение стелт Су-57 /известен като ПАК ФА, перспективен авиокомплекс за фронтова…

175 нови 737-MAX за FlyDubai

Boeing и flyDubai сключиха най-голямата сделка за самолети за средни разстояния в историята на близкоизточната…

Mooney Aircraft с нов собственик

Американският производител на леки самолети за любителската авиация Mooney Aircraft Corporation, който през последните 9…
Меню