Защо 737NG на Ryanair загуби носово колело

2 прочитания

Умора на метала, води до цепнатина във водещия мост на носовата стойка на колесника, която на свой ред води до загуба на едно от колелата на Boeing 737-800 на Ryanair. Инцидентът се случва на лондонското летище Станстед на 15 септември миналата година при излитането на машината за редовен полет до Копенхаген. Самолетът е отклонен за близкото летище Ийст Мидлендс, където се приземява успешно.

Една година по-късно, резултатите от разследването показват, че външната обвивка на носещия мост е била прекомерно изтрита по време на полиране, в рамките на една от редовните технически проверки на самолета. Всичко това е довело до прекомерно износване на метала и образуване на цепнатина, причинена от прегряване.

Визуалните предполетни инспекции не са установили наличието на процепа, който е микроскопичен, но се разраства бързо с нарастващия брой цикли на самолета. Цилиндричният компонент, за който става въпрос, е бил първоначално инсталиран на друг самолет, като от началото на експлоатацията си е натрупал над 21 000 цикъла.

В резултат от заключенията на разследващата комисия е въведена нова процедура за инспекция на въпросните компоненти.

снимка: AAIB (Air Accidents Investigation Branch)

Свързани теми

Предишна публикация
LOT ще лети до Маями от 2019
Следваща публикация
easyJet разширява услугата си за трансферни полети
2 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Ryanair намалява полетите до март

Лоукост авиокомпанията спира много полети в близките месеци поради локдауните, свързани с глобалната пандемия. Новите…
Меню