Ryanair съобщи, че доставките от Boeing се подобряват и последните шест Boeing 737-8-200 от поръчаните от авиокомпанията 210 самолета от този специално разработен за нея тип трябва да бъдат доставени през януари или февруари, което ще осигури пълен флот за летния сезон 2026-а.
В доклада си за резултатите за второто тримесечие, публикуван на 3 ноември, нискотарифният превозвач заяви, че през първата половина на фискалната 2026 година (април–септември) е приел 23 нови 737 MAX самолета. Ръководството актуализира и информацията за поставянето на уинглети на всичките 409 по‑стари 737-800 във флота. Около 60% от тях вече са оборудвани с доработката, което води до 1,5% по‑нисък разход на гориво и 6% по‑малък шум. Целият 737NG флот ще бъде адаптиран до края на 2026 г.
Компанията добави, че подобрените доставки от Boeing са продължили през летния сезон и октомври, което ѝ е позволило да превози повече пътници в първата фискална половина на годината и целенасочено да увеличи капацитета за пиковите октомврийски учебни ваканции, както и за Коледа и Нова година.
Към края на октомври Ryanair разполагаше с 204 MAX самолета в общ флот от 641 машини. Главният изпълнителен директор Майкъл О’Лиъри заяви по време на презентацията на резултатите, че е уверен, че останалите 737‑8‑200 ще пристигнат навреме за следващото лято. Преди това авиокомпанията беше принудена да ореже прогнозите си за растеж, заради забавените доставки от Боинг.
Финансовият директор Нийл Сорахан каза, че Боинг все още очаква сертификацията на 737‑10 „някъде към средата на 2026 г. Може да има малко закъснение заради спирането на дейността на правителството в САЩ. Но за нас е важно, че те и ние планираме на база получаване на първите 15 MAX 10 през пролетта на 2027 г. съгласно нашия договор.“
Групата има поръчани 300 бройки от новия и най-голям MAX вариант, които трябва да пристигнат до март 2034 г.
Инвестиции в човешки капитал
Авиокомпанията се подготвя и за пристигането на 737‑10 чрез ускоряване на набора на кадети и пилоти през следващите три години и сериозни инвестиции в набирането на нов персонал.
„Въпреки че тази инвестиция в обучение и растеж (приблизително 29 милиона долара годишно) ще увеличи съотношението втори пилоти/командири за до три години, тя ще осигури силен резерв от вътрешно обучени пилоти, готови за повишение в капитани, когато доставките на MAX 10 се засилят през фискалната 2029–30,“ посочва Райънеър.
В отговор на последните инициативи в някои европейски държави за увеличаване или обратно намаляване на данъците върху авиацията, групата заяви, че за зимния сезон „са пренасочили оскъдния капацитет на Ryanair към региони и летища, които намаляват авиационните такси и стимулират растежа на трафика, като Швеция, Словакия, Италия, Албания и Мароко, премествайки полети и маршрути от неконкурентни пазари в застой, като Германия, Австрия и Испания.
20% ръст на печалбата
Печалбата след данъци за фискалното второ тримесечие на Ryanair нараства с 20% на годишна база до €1,72 милиарда. За първата фискална половина печалбата се е увеличила с 42% до €2,54 милиарда, подпомогната от растежа на трафика и възстановяване на тарифите.
Ryanair също очаква, че общият европейски пазар за къси и регионални полети ще остане ограничен поне до 2030 г. поради забавяния на самолети и проблеми с двигателите. Това според превозвача трябва да ускори консолидацията и да доведе до изтегляне на нерентабилни авиокомпании на някои пазари.
Трафикът за първите шест месеца на фискалната 2026 година е нараснал с 3% до 119 милиона пътници, докато приходът на пътник се е повишил с 9% — средните тарифи са се покачили с 13%, а допълнителните приходи са с 3% повече.
Групата вече прогнозира, че годишният ѝ трафик ще нарасне с над 3% до 207 милиона пътници, подобрение спрямо предишната прогноза от 206 милиона за фискалната 2026 (продължаваща до 31 март 2026).

