Ефектът от COVID19 върху пилотската професия

28 прочитания

В началото на април 2020 Европейската кокпит асоциация излезе с открито писмо, в което описва потенциалните последствия за пилотската професия от динамично променящата се обстановка около разпространението на вируса SARS-CoV-2.

Писмото е подписано от Президента на асоциацията Джон Хорни и Генералния секретар Филип Вон Шопентау.

Наред с това, че създалата се ситуация представлява безпрецедентно предизвикателство пред европейските общества, в писмото се казва, че „всички ние носим колективна отговорност, Европейските институции и националните правителства, да вземем мерки за преодоляване на това предизвикателство.“

По-нататък в писмото четем: „Високоефективната въздушна мобилност е една от основите на всяка силна и просперираща икономика. Това, което днес е от значение, е да запазим една функционираща Европейска въздушно-транспортна индустрия, като основополагаща и дълготрайна публична инфраструктура и значителен източник на висококачествени работни места за европейските граждани, в интерес на цялото общество. Всички авиокомпании трябва да направят всичко възможно, заедно със своите собственици и акционери, да предпазят своите служители и активи във времена на безпрецедентна криза.

Европейската кокпит асоциация приветства първите мерки на Европейската комисия /като отпадането на правилото за използване или загуба на слотовоте/, както и широкия консенсус, че трябва да бъде гарантирана пълна гъвкавост по отношение на европейските правила за свободна конкуренция и държавна помощ, която да позволи национализирането на превозвачи, ако това е необходимо, или използването на мостови кредити без ограничение в обема и времетраенето. 

Специолно по отношение на пилотската професия, която е най-ключовия компонент за бързото и устойчиво завръщане към нормални операции след края на кризата, ЕКА призовава Европейската комисия за следното:

1. Да възприеме и комуникира принципа, че е въпрос на обществен интерес да се запази функционираща публичната авиационна инфраструктура:

за да се осигури бързо възстановяване на икономиката в широкия смисъл след края на разрушителната криза, и

да се запази и подкрепи продължаващата заетост на европейски граждани във висококачествените работни места, осигурявани от авиационния сектор, така че икономиката да бъде подготвена за потенциален бърз растеж, което ще гарантира и краткосрочната й издръжливост на още по-големи сътресения.

2. Да насърчи, и където е възможно да изиска от управленските бордове на авиокомпаниите да възприемат социално отговорен подход по отношение на приеманите мерки за ограничаване последствията от вируса. Приоритет на Комисията и на авиокомпаниите не може да бъде търговският интерес в тези условия, а трябва да е насочен към предпазването и оцеляването на професиите и активите, както и с какво те биха могли да допринесат за по-широките нужди на обществото.

Това означава:

Осигуряване на възможност на мениджмънта и професионалните организации да работят съвместно за балансиране на нуждите на превозвачите за оцеляване и гарантиране бъдещето на пилотите и другите им работници. Това трябва да е задължение, а не препоръка

Осигуряване на подкрепа за избягване на уволнения, намаляване на заплащането, принудително намалено работно време, неплатени отпуски и трайно освобождаване на персонал. Всяка конкретна или финансова подкрепа ще насърчи този подход.

Всички мерки трябва да са временни, за да се гарантира връщането към нормални операции възможно най-бързо след края на кризата.

3. Възприемане на мерки, които ще предотвратят забавяне и ще спестят допълнителни разходи, свързани с допълнителното обучение и ресертификация след изтичане на ограничителните мерки. Това включва удължаване на валидността на рейтинги, сертификати и медицински прегледи, като мерките се хармонизират в цялата общност. Разбира се, без това да води по никакъв начин до компрометиране на безопасността.

4. Разработване на пан-европейска схема за презастраховане от безработица и даване достъп на професията до Европейския социален фонд.

5. Разработване на специфични мерки за икономическа подкрепа, които да улеснят достъпа на уволнени екипажи до симулатори и тренинг с цел ресертификация и преквалификация към променените нужди на индустрията, както и запазване на компетенциите и уменията им, като останат „валидни“ за периода на липса на трудова заетост. По този начин пилотите ще запазят компетенциите и лицензите си, което ще им позволи по-лесна реинтеграция на пазара след възобновяване на операциите.

6. Отчитане на това, че извънредния характер на ситуацията вече се използва, като „прикритие“ за опортюнистично и хищническо поведение от определени авиокомпании. Непростимо е в тази ситуацията компаниите да действат с липса на солидарност и за сметка на другите, като например да намаляват броя на служителите си или условията им на заетост в по-голяма степен от минимално необходимата, или фаворизиране на по-нискокачествени позиции за сметка на по-висококачествени такива. Необходимо е да бъдат взети мерки за блокиране на подобно поведение или сурови последици от такова.

Писмото завършва с това, че Асоциацията говори от името на всички заети екипажи в индустрията и разчита на трезвото ръководство на европейските и националните институции за минимизирането на нефинансовите загуби за индустрията, които са неизчислими.

Свързани теми

Предишна публикация
Lufthansa прати А380 и B747 в Нова Зеландия за репатриране
Следваща публикация
A4E подкрепи предложението на Eurocontrol за отлагане на такси
28 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Airbus успешно стартира Bartolomeo

Новата изследователска платформа Бартоломео, предназначена за Международната космическа станция, беше успешно изстреляна от Кейп Канаверал във…

GPS навърши 40 години

Тази седмица се навършват 40 години от първото успешно приемане на сигнал от Глобалната система…

Rotorcraft поръча 10 хеликоптера VRT500

Ростех ще достави 10 леки хеликоптери VRT500 за скандинавските страни, след като руската корпорация подписа…
Меню