Китайски хидроплан с надежда за доставки през 2022

147 прочитания

Китайската авиационна индустрия продължава възходящото си развитие и вече стъпи стабилно на различни пазари за бутални и реактивни самолети. На много от тях пробивът е чрез придобиване на активни, но не липсват и изцяло местни разработки.

Националната самолетостроителна компания AVIC ясно заяви, че иска да се позиционира и на картата на хидросамолетите. Миналия декември успешен първи полет извършни най-големия хидросамолет в света /според текущото производство/ AG600, задвижван от четири турбовитлови двигателя и носещ прякора „Воден дракон“. Големината му е почти колкото един Боинг 737 – 121 фута дължина и 127 фута разпереност на крилото.

AG600 по време на първия му полет от летището в Zhuhai, провинция Гуандон на 24 декември 2017

AG600 по време на първия му полет от летището в Zhuhai, провинция Гуандон на 24 декември 2017

Китайците твърдят, че Воден дракон е създаден главно за операции по издирване и спасяване, както и противопожарна дейност от въздуха. Последното е възможно, благодарение на способността на машината да загребва до 12 тона вода при 20 секундно спускане по повърхността на водата. Максималното водно натоварване на AG600 е 370 тона. Огромният самолет ще може да излита и да се приводнява на водна повърхност с дълбочина от едва 8 фута /2.43 метра/. Максималното излетно тегло на самолета е 53 523 килограма, а обсегът на действие до 2 800 морски мили при максимална скорост от 270 възела.

AVIC се надява да започне серийни доставки на самолета до 2022 година, като до момента са поръчани 17 броя главно за вътрешния пазар, като се очакват още до 50 поръчки до края на 2018.

Съществува обаче една малка подробност – китайски военноморски експерти се изказват скептично относно обявените способности на самолета, като се опасяват, че оперативни ограничения могат да възпрепятстват изпълнението на мисиите му, което би го направило практически неизползваем.

снимка: AVIC

Свързани теми

Предишна публикация
United Airlines тества нови седалки за Max 10
Следваща публикация
Norwegian долита в Бразилия
147 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

BER може да отвори през 2020

Операторът на берлинското летище Бранденбург потвърди готовност да завърши мегапроекта догодина. В отчета си за…

A330-800 полетя за първи път

Новият и най-малък член на семейството А330neo реализира първия си полет, с което стартира и…

Mitsubishi купува Bombardier CRJ

Mitsubishi се очаква да обяви финализирането на сделка за придобиване на програмата CRJ от Bombardier…

Неволите на Ryanair

Райънеър навлезе в сериозна оперативна и комуникационна криза, след като на 16 септември превозвачът бе…
Меню