Ерик Шулц от Rolls-Royce сменя Лийхи в Airbus

19 прочитания

Европейският авиокосмически консорциум Airbus нае директора на гражданското подразделение на Rolls-Royce Елик Шулц за търговски директор на мястото на Джон Лийхи след месеци несигурност кой ще заеме поста.

Шулц беше президент на подразделението на Rolls-Royce за гражданска авиация от януари 2016. Той ще заеме поста в Airbus през януари 2018, съобщи компанията.

Шулц наследява продажбите на компанията от Тулуза, объркана след последния удар от Boeing на авиосалона в Дубай и ще трябва да възстанови реда след разследванията за корупция във Великобритания и Франция.

Ветеранът Джон Лийхи, наричан Мистър Airbus бе търговски директор от 1994 и важна фигура в индустрията за 100 милиарда долара на година, което ще накара всички да следят внимателно всяка стъпка на неговия приемник.

Завръщане у дома

54-годишният френски инженер започна кариерата си в една от компаниите, основали Airbus, бившата държавна Aerospaciale. Той бе част от сравнително новия мениджърски екип на Rolls-Royce, който прекрати финансовите проблеми на компанията.

Инженерът-търговец

Завършил ESTA Paris и Ecole d’ingénieurs de Genève в Швейцария, Ерик Шулц е влиза в Aérospatiale/Airbus преди присъединяването през 1989г. на авиокомпанията UTA, където заема различни позиции в секторите по поддръжка и операции.

Ерик Шулц - досегашен оперативен директор на Rolls Royce Aero Engines

Ерик Шулц – досегашен оперативен директор на Rolls Royce Aero Engines

През 1996 е назначен за президент на Air Liberté Industries, тогава филиал на British Airways. Четири години по-късно започва да работи в EADS Aeroframe в САЩ и е президент на общия филил на EADS и Northrop Grumman.

През 2003 става президент на филиала Aviation Technical Services на Goodrich, базиран в Сиатъл, крепостта на Boeing, а малко по-късно оглавява и самата Goodrich Actuation Systems преди да постъпи в Rolls-Royce като генерален директор, отговарящ за газовите турбини през 2010.

Година след това излиза от аерокосмическото подразделение и става президент на дейността големи двигатели през 2013, а през 2016 президент на цялата аерокосмическа дейност за граждански цели.

Шулц разбира от продажби, но и от индустриални процеси в MRO и авиационни операции, както от предизвикателствата за един производител в пускането на самолетни програми. Разбира и от отношенията производител-доставчик.

Профил, който „пасва“ на амбициите, демонстрирани от Airbus в областта на услугите и MRO и на заден план, бъдещата дигитална платформа Skywise.

Свързани теми

Предишна публикация
IAG избра Париж за втора база на лоускоста си в Европа
Следваща публикация
Летище Мумбай обработи 969 полета за 24ч
19 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

737 Max 9 получи лиценз от FAA

Американският регулатор издаде сертификат на Boeing 737 Max 9, с което позволи на втория тяснофюзелажен…

Airbus достави 500-ят А350

Еърбъс А350 е новият флагман на европейския производител, след като производствените линии на най-големия пътнически…
Меню