Embraer показа нов турбовитлов самолет

124 прочитания

Бразилският производител показа как ще изглежда новия самолет, който обяви на виртуалното изложение във Фарнбъро през юли. Графиката се появи за пръв път в туитър на 29 октомври 2020 г.

Вицепрезидентът на Embraer Родриго Силва е Суза обяви в подкаст на AirFinance, че компанията продължава да проучва потенциалния нов турбовитлов самолет и каза, че търси бизнес партньори, а не само доставчици.

Двумоторният самолет прилича силно на най-малкия член на семейството на E-Jet – Е-175. Машината е долноплощник с тубовитлови двигатели поставени върху крилото. Анализаторите отдавна го наричат условно Е3.

На рисунката се виждат 21 прозорци, което предизвика спекулации, че местата на борда ще са 75-90.

През януари бившият търговски директор на Embraer Джон Слатъри каза пред FlightGlobal, че компанията проучва от две години потенциален нов турбовитлов самолет и че ще продължи с работата си по него, ако компанията му влезе в джойнтвенчър с Boeing. Това, обаче пропадна.

Конкурентите на модела са ATR и De Havilland Canada, но те работят с доста по-стар дизайн.

Embraer проби на сериозния цивилен пазар най-вече заради турбовитловия модел EMB 120 Brasilia, но неговото производство спря преди почти 20 години. Оттогава компанията на няколко пъти е обявявала, че има намерение да се върне към производството на турбовитлови регионални самолети, но това така и не е ставало.

Embraer достави общо 28 самолета през третото тримесечие на 2020г., от които 7 граждански и 12 бизнес джетове.

Към 30 септември компанията има поръчки за $15,1 млрд.

Производителят добави трима нови клиенти за семейството на E-Jet– след дебюта си в Мианмар, включи италианска и австралийска авиокомпания.

Mianmar Airways International добави първите си четири E1190LR с обхват 3860км към своите пет А319 и А320.

Италианската EGO Airways, която все още не е получила сертификата си, но планира полети от Милано Малпенса до Верона, Венеция и Флоренция, взе на лизинг един E190AR от германската WDL.

Третия, най-известен клиент е Alliance Airlines от Австралия, който преди месеци купи 14 самолета, първият от които прие тази седмица. Авиокомпанията е специалист в корпоративните чартърни полети и има най-големия флот от Fokker 100 в света.

Alliance E190. Снимка: EMBRAER.

През юни търговският директор Джон Слатъри бе избран да оглави GE Aviation и зае поста от септември.

Свързани теми

Предишна публикация
MHI временно спира работата по SpaceJet
Следваща публикация
Airbus достави първия A330-800
124 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Air France поглъща Joon

Лоукост брандът имаше трудно начало, „не бе разбран добре от клиентите, служителите, пазарите, инвеститорите”, призна…

Да докажеш, че си бил на борда

Френски съд обяви онлайн чекирането за недостатъчно доказателство за присъствие на борда на самолета. Решението…
Меню