Нови съкращения в Airbus през лятото

54 прочитания

Висококвалифицирани специалисти от аерокосмическия сектор по света са принудени да приемат неквалифицирана работа, докато големите производители и авиокомпаниите търсят начини да запазят работни места и средства да продължат операции. Докато доставките на двата основни производителя многократно се свиха в резултат на намаленото търсене и ограниченията заради пандемията, Airbus и Boeing планират ново намаление на работната сила през лятото. Eurocontrol отчита бързи темпове на възстановяване на трафика и връщане до 15000 полета дневно през юли-август.

Airbus ще изпрати в отпуск 5300 служители във Великобритания и Испания, за да има повече време да обмисли окончателните съкращения.

След като върнат от отпуск на 1 юли, около 2200 работници от завода за криле в Уелс ще бъдат принудени да вземат още 3 седмици отпуск от 20 юли.

В Испания синдикатите и Airbus договориха 3100 души да останат в частична безработица до края на септември, обявиха говорители на производителя.

Във Франция в производството на граждански самолети близо 29500 души работят с 30% по-къса работна седмица.

В Германия също има служители в принудителен отпуск, там работят над 46000 души, около 34% от глобалната работна сила.

Airbus Defence & Space обяви на 19 юни, че разширява плана си за намаляване на производството вследствие на кризата след Covid-19. Броят на работните места, които през февруари обяви, че ще съкрати, се увеличават от 2362 на 2665 в Европа.

От тях във Франция ще бъдат съкратени 464 души /вместо 404, обявени през февруари/, което е 6,4% от работната сила във Франция, съобщи в петък синдикатът CFE-CGC.

Airbus, подобно на много други компании от аерокосмическата индустрия, е принуден да търси баланса между защитаване на работните места и осигуряване на достатъчно средства, за да премине през кризата, предизвикана от ограничителните мерки заради пандемията.

Директорът на Airbus Гийом Фори се очаква да реши през юли какви съкращения ще направи още компанията.

 

Доставките

Boeing и Airbus доставиха съответно 4 и 24 самолета през май 2020г. в сравнение с 30 и 81 самолета съответно през същия месец на 2019г.

През май Boeing достави само четири самолета, от които един 737NG за американския флот, един 767-300F за UPS и два 777F за China Southern. Американският производител не е доставял никакви дриймлайнери през май.

Производството на 737 MAX бе прекратено през януари тази година, а преди това излизаха само по 42 самолета на месец. Този модел се очаква да остане приземен поне до август заради проблеми със софтуера. Boeing разчита да получи одобрение за връщането на МАХ в небето през август, но FAA не е давал никакъв график за това.

Airbus достави през май два А220, 18 А320 и 4 А350. Преди Covid производителят си бе поставил за цел да ускори темповете на производство на А320 до 63 на месец от 2021г. и обсъждаше допълнително ускоряване на веригите за доставки, за да може да предава по 67 самолета на месец до 2023г.

Заради пандемията Airbus намали производството по няколко програми и смята да задържи производството на 40% под предкризисните нива за 2г. Сега производството на А320 е намалено на 40 самолета месечно спрямо 53 през 2019г.

През април Airbus обяви принудителен отпуск за 6000 работници в Европа.

Boeing съкрати 6770 служители, за да намали разходите.

 

Бъдещето

Авиацията е доказвала, че е устойчива и се възстановява, а големи кризи в миналото /след 11 септември 2001, след SARS през 2003 и финансовата криза през 2008/ показват, че търсенето на полети със самолет се завръща скоро след това.

Covid-19 създаде ново сътрудничество на глобално ниво и в авиационната индустрия, както и възможности за още хармонизация в глобалните правила и стандарти.

IATA призовава правителствата по света да продължават да оказват подкрепа на сектора в кризата и да свалят ограниченията за пътуване.

 

EASA въведе протоколи за сигурност, за да могат авиокомпаниите да ги прилагат, а пътниците да се чувстват спокойни, когато се качат отново на борда.  


Eurocontrol съобщава за плавно засилване на трафика в Европа.

От малко над 4500 полета на ден през април, за края на юли се очаква увеличение до 15500 полета дневно на континента в пиковите периоди.

План за възстановяване на полетите на Euroconrol от 17 юни 2020г.

План за възстановяване на полетите на Euroconrol от 17 юни 2020г.

 

Свързани теми

Предишна публикация
Air Canada получи $900 млн. финансиране
Следваща публикация
Iberia се разделя с A340-600
54 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню