Китай, Турция искат компенсации от Boeing

737-MAX-8-gallery-full-01

Авиокомпании искат компенсации от Boeing заради 737 МАХ

Три китайски превозвачи и Turkish Airlines поискаха Boeing да ги обезщети заради приземените самолети 737 MAX и невъзможността да получат поръчаните нови от този модел.

Китай

Трите най-големи китайски авиокомпании China Southern, China Eastern, Air China поискаха официално обезщетения съобщи държавната ССТV в разгара на търговската война със САЩ.

Китай бе първата страна в света, която на 11 март 2019 нареди на авиокомпаниите си да спрат полети със 737 МАХ по съображения за сигурност след като на 10 март катастрофира самолетът на Ethiopian.

China Southern е най-голямата авиокомпания в Азия по брой самолети, China Eastern е втората най-голяма в Китай, а Air China е националният превозвач.

В събота, 17 май Boeing за пръв призна за дефект в модела и че е редактирал софтуера на симулаторите, на които се обучават пилотите.

Турция

Експерти на Turkish Airlines също поискаха компенсации от Boeing за покриване на загубите от приземяването на дванайсетте 737 МАХ. Шефът на турската авиокомпания в петък 24 май се среща с колегата си от Boeing, за да обсъди висящите поръчки.

Турция приземи целия флот от този модел на 13 март.

Няколко авиокомпании вече поискаха Boeing да ги обезщети. Сред тях бяха United, Ryanair, Flydibai.

FAA

На 23 май американската агенция за гражданско въздухоплаване /FAA/ организира среща с глобалните регулатори за вече предприетите стъпки за решаване на кризата с МАХ.

Американската агенция бе обвинена в забавяне на решението да приземи самолетите от този модел.

Повечето регулатори по света не са наясно със ситуацията.

Затова срещата във Форт Уърт, Тексас се очаква да хвърли светлина дали глобалните регулатори са склонни да спрат да гледат скептично на FAA, която все още не е дала зелена светлина на 737 МАХ да лети отново.

Дълго време смятана за агенцията, определяща „Златния стандарт” в авиацията, сега репутацията на FAA пострада заради въпросителни около упражнявания от нея контрол на самосертифицирането на Boeing.

Европа и Канада се очаква да последват FAA в решението й.

Китай е неизвестна.

FAA очаква 57 агенции от 33 страни по света, включително от Китай, Франция, Германия, Великобритания, Индия, Индонезия, Етиопия, EASA и ICAO.

Снимка: Boeing.

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.