Извън сезона Летище Варна очаква да стигне зимните нива от 2019г

През септември пътническият трафик на черноморските ни летища спадна за година с 85% /Бургас/ и 71% /Варна/ по данни на Fraport Group.

Благодарение на редовните полети обаче летище Варна се очаква тази зима да се върне близо до нивата от зимата на 2019г, каза новият директор на Fraport България, Франк Кванте в ексклузивно интервю за Авиошоу.

Ако Turkish Airlines също върне трафика си във Варна, пътниците биха могли да летят до Азия и Америка. Fraport България преговаря с турската авиокомпания по въпроса, както и за отваряне на полет до Бургас.

„Той е важен за транзитни пътници, които използват Бургас като стартово летище”, каза Кванте.

Летище Варна предлага през зимния период 16 дестинации, а Бургас – само една.

Летище Варна ще обслужва 16 дестинации: Sofia, Vienna, London Luton, Liverpool, Brussels Charleroi, Berlin, Frankfurt Hahn, Nuremberg, Hamburg, Dortmund, Cologne Memmingen, Eindhoven, Tel Aviv, Larnaca и Prague.

От летище Бургас, Wizz Air ще изпълнява само 2 полета на седмица до London Luton.

Летище Варна. Снимка: Авиофорум.

Кванте настоява за международен подход в решаване на кризата с пътническия трафик с цел опростяване на правилата, в които сега и професионалистите се ориентират след обучение, а за обикновения човек е изключително трудно.

„Ние обучаване специално всички служители на летищата да разбират сложните правила”, каза Кванте.

„Това трябва да се промени. Трябва да има начин всеки да разбере ситуацията и да има честен подход към информацията за риска от летене. По-рисковано е да отидете на работа в офиса, отколкото да вземете самолета от точка А до точка Б”.

Двете черноморски летища прилагат всички санитарни мерки, изисквани на национално ниво и от международните авиационни регулатори. Според Кванте, дигитализацията би могла да облекчи прилагането им с намаляването на човешкия контакт. Например чекиране в хотела и пристигане на летището без багаж, което би спестило реденето на опашка, т.е. препълването на терминалите.

„Преди постоянно разширявахме терминалите, а сега да помислим как да намерим други решения за чекин и транспортиране на пътника безопасно до самолета”, каза Кванте.

Авиосекторът бе най-силно засегнат от затварянето на границите заради пандемията. В България компаниите в авиацията бяха подкрепени от държавата с мярката 60:40, защитаваща работните места. Fraport България получи отлагане на плащането на концесионната такса за летищата Варна и Бургас.

Тази година компанията запази своите 700 постоянни служители, но не нае обичайните 1200 души сезонни работници, а само 250-300, каза в интервю за Bloomberg TV Bulgaria Кванте.

Цялото интервю за Авиошоу може да гледате в неговия YouTube канал след излъчването в събота, 17 октомври 2020г. от 16ч.

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

x Close

Последвайте ни във Facebook