Delta взима 797, ако Boeing го пусне на пазара

46 прочитания

Американската авиокомпания Delta Airlines отново потвърди желанието си да се сдобие с бъдещия „средномагистрален“ самолет на Boeing, ако производителя реши да се захване с разработката му.

Главният изпълнителен директор на компанията Ед Бастиян каза, че Delta би купила поне 200 самолета от новия тип, който засега носи името NMA (New Midsize Airplane), но е по-известен като Боинг 797. С потвърждението на ангажимента си към програмата, Бастиян се опитва да мотивира допълнително американския производител да ускори усилията си по разработката на новия модел, коментира Aviation Week.

Delta ще има нужда от устойчив нов модел самолет, който през следващите години да замени остаряващите 757 и 767 във флота на авиокомпанията. В момента тя оперира с над 200 757 и 767, чиято средна възраст е 21 години. Повечето от тези самолети наближават края на оперативния си ресурс.

Шефът на Делта нееднократно е заявявал, че разчита на 797 , като на идеалния наследник на старото поколение широкофюзелажни самолети на превозвача.

Очакваше се Боинг официално да обяви новата програма по време на парижкото авиоизложение през юли 2019, но решението беше отложено за 2020 година, заради текущите сериозни проблеми с приземените 737 МАХ и с производството на 777Х.

Междувременно Еърбъс представи А321XLR, с който се надява частично да запълни опразващата се ниша на 757 и  767. По време на шоуто в Париж производителя успя да запише 147 продажби за бъдещия модел, включително от конкурента на Делта, American Airlines за цели 50 броя. Според Делта обаче, Боинг все още е в състояние да предложи по-добър продукт в лицето на 797, ако го разработи на базата на широкофюзелажен модел за разлика от тесния А321XLR.

Airbus-A321XLR

снимки: Delta, Airbus

Свързани теми

Предишна публикация
Немското правителство спаси Condor, засега
Следваща публикация
Adria Airways спря полетите
46 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню