Германия поиска да смени Tornado с пето поколение изтребители

Германската армия има нужда от пето поколение изтребител, който да смени използваните в момента Tornado, за да се откриват трудно от вражеските радари каза началникът на Генералния щаб на 8 ноември 2017.

Ген.-лейтенант Карл Мюлнер направи най-директното изявление досега по програмата за подмяна на бойните самолети. Коментарът изразява предпочитание към F-35 на Lockheed Martin Corp., съобщава Ройтерс.

През октомври германските военно-въздушни сили отправиха официално запитване за F-35 и за други три изтребители: F-15 и F/A-18E/F на Boeing и Eurofighter Typhoon.

Германия започна процеса по подмяна на своите 85 Tornado, които трябва да излязат от въоръжение до 2030.

Мюлнер каза пред Ройтерс, че Германия ще се нуждае от новите самолети около 2025г., за да осигури плавен преход от Tornado.

Много германски съюзници в Европа, включително Норвегия, Холандия, Великобритания, Италия, Турция и Дания избраха F-35 и някои вече получиха първите доставки. Белгия се очаква да направи избора си през 2018.

Lockheed докара своя симулатор на F-35 в Берлин и предлага на членовете на парламента, министерството, военни и журналисти да „летят“ на стелта.

Всяка нова поръчка трябва да бъде одобрена от парламента в Берлин в следващите 2г.  договорите да се подпишат до 2020 или 2021, за да се осигурят доставките до 2025.

Стив Овър, директорът в Lockheed за международно бизнес развитие каза, че компанията е готова да подкрепи германското правителство в избора и че повечето продажби на F-35 на чужди армии включват поръчки за компании от страната-купувач.

Овър каза за Ройтерс, че докато дойде момента на подписване на поръчката, цената на самолета би могла да падне до около $80 милиона.

Според производеля F-35C е единственият в света изтребител пето поколение, разработка на Lockheed Martin, Northrop Grumman and BAE Systems.

Преди това Германия поиска Airbus Defence and Space (DS) да определи изискванията за подмяната на Tornado според програмата Future Combat Air System (FCAS).  Графикът обаче включваше извеждането от експлоатация на Tornado през 2030 и това накара Луфтвафе да започне на търси вече разработена платформа.

В миналото на Eurofighter бяха нужни 25 години за въвеждане на първия самолет.