Cirrus SR22 катастрофира на летище Балчик

EC-KLZ

Частен самолет Cirrus SR22 е катастрофирал при опит за кацане на летище Балчик, се казва в официална информация на Министерство на транспорта. Машината е излетяла от летище Лесново около 17:45 на 24 август и продължава по маршрут в неконтролирано въздушно пространство клас G на височина около 3100 метра. По маршрута самолетът преминава през въздушното пространство на летище Варна и в 18.54 часа е предаден за кацане на летище Балчик. Пилотът потвърждава, че е осъществил контакт с летище Балчик и се е насочва за кацане.

При кацането се удря силно в пистата, преобръща се и се запалва. Пилотът е загинал на място. Екип на Звеното за разследване на авиационни произшествия към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е започнал разследване на инцидента.

Самолетът е идентичен с този от снимката – Cirrus SR22 G3 GTS и с българска регистрация LZ-SEV. Машината е едномоторна, четириместна, произведена през 2007 година и оборудвана с дигитална авионика. Метеорологичните условия в района на летище Балчик са в рамките на нормалните за полети на леки самолети, с временни по-силни пориви на вятъра с частичен страничен компонент. Според свидетелства на очевидци, самолетът е подходил пистата с по-голям ъгъл на снижение и е отскочил след първия допир с полосата. От снимки от мястото на инцидента личи, че носовата и основната стойки на колесника са откъснати.

Серията Cirrus SR22 е най-продаваният самолет в леката авиация всяка поредна година от 2003 насам с общо доставени 5 207 машини по целия свят. Това е и един от най-произвежданите самолети на 21 век, заедно с популярните Cessna C172. Той е най-произвежданият самолет конструиран изцяло от композитни материали. В типична конфигурация самолетът се задвижва от един предно-монтиран бутален двигател Continental IO-550 с мощност 231 kW или 310 конски сили. Управлението се осъществява със сайдстик, като това е единственият самолет от този клас с подобен тип контрол. Авиационното оборудване се осигурява от Garmin или Avidyne, според модификацията или желанието на клиента.

снимка: Planecheck.com

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *