Гладните за пилоти авиокомпании наемат инструктори

43 прочитания

Все по-голямото търсене на пилоти заплашва работата на школите и възможността им да обучават бъдещи авиатори. Авиокомпаниите повишават заплати и се опитват да наемат всеки пилот, включително инструкторите, на които школите разчитат за обученията, съобщава The Washington Post.

Според проучването на WP застрашена е системата за производство на млади пилоти. Някои школи в САЩ са били принудени да намалят операциите си или да отказват нови записвания, защото нямат достатъчно инструктори, показва доклад на Government Accountability Office от май 2018.

По данни на GAO в САЩ има 147 колежи по авиация с програми за професионални пилоти през учебната 2015/16. От 18 проучвани колежи 16 съобщават за проблеми при задържането на инструкторите.

В САЩ часовете по метеорология и авиационно право се водят от университетски преподаватели. Полетните инструктори след това обаче са обикновено опитни студенти или хора, наскоро завършили курсовете, които искат да натрупат летателни часове, за да кандидатстват за работа в авиокомпаниите.

Според американските закони младият пилот, завършил лицензирана школа трябва да има между 250 и 300 часа, за да стане квалифициран инструктор. 250 часа са нужни и за постъпване на работа в авиокомпания.

От 2013 повечето студенти трябва да летят между 1000 и 1500 часа, за да могат да кандидатстват за работа в авиокомпания за граждански полети. Превозвачите често очакват над 2000 летателни часа от новопостъпващите пилоти.

Търсенето расте

Търсенето на пилоти рязко се промени. През 2009 американските семейства и бизнесът намалиха бюджетите си за пътуване заради рецесията и авиокомпаниите наеха само 30 пилота по данни на FAPA.

През 2017 броят на наетите пилоти се увеличи до 5000. За 2018 ще бъде още по-голям.

Снимка: Авиофорум.

 

Свързани теми

Предишна публикация
Нов терминал за $2.7 млрд. в Гуанжоу
Следваща публикация
Ryanair с 10% ръст на печалбата въпреки кризата
43 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню