A330-800 полетя за първи път

A330-800-MSN1888-first-flight-air-to-air-035

Новият и най-малък член на семейството А330neo реализира първия си полет, с което стартира и официалната сертификационна програма за типа. Високоефективния джет дебютира с полет от четири часа и четири минути над Южна Франция, с екипаж от тестови пилоти и инженери от централата на Еърбъс в Тулуза.

A330-800-MSN1888-first-flight-air-to-air-053

Като втори член на новото семейство, А330-800 ще се маркетира като най-икономичния авиолайнер в началния сегмент с най-голяма далечина на полета. Той се присъединява към варианта -900, който се отличава с по-дълъг фюзелаж и предлага най-добрата цена за пътник/миля в средния клас. Големият брат съвсем скоро влиза в употреба в португалския национален превозвач TAP.

Тестовият екипаж в състав: Капитан Франсоа Баре; Втори пилот Майкъл Ридли; Борден инженер Людовик Жирар и инженерите Катрин Шнайдер и Хосе-Анхел Коругедо

Тестовият екипаж в състав: Капитан Франсоа Баре; Втори пилот Майкъл Ридли; Борден инженер Людовик Жирар и инженерите Катрин Шнайдер и Хосе-Анхел Коругедо

Версиите А330-800 и -900 споделят над 99% съвместимост на 330neo версиите, което улеснява максимално и подготовката на екипажите, включително и миграцията на тайп-рейтингите от предходното семейство А330. Общо двете моделни линии са най-продаваните самолети в средния клас в историята.

Вариантът А330-800 има капацитет от 257 пътници в конфигурация с три класи, докато -900 побира 287 пътници. В туристическа конфигурация моделът може да побере до 329 пътници.

A330-800-First-Flight-Infographic

Естествено, новият модел ще се доставя и с новата иновативна пътническа кабина на Еърбъс по концепцията Airspace by Airbus с LED осветление, модерна развлекателна система на борда и концептуални нови тоалетни.

И двата модела разчитат на двигатели Trent 7000 на Rolls Royce, които им осигуряват значително намаляване на разхода на гориво с до 25% в сравнение с предишната моделна линия. -800 има далечина на полета до 8 150 морски мили, което му позвалява да лети нонстоп от югоизточна Азия до Европа.

снимки: Airbus

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *