Летищата лежат на златна мина от данни

16 прочитания

Летищата използват изобилието от дигитални данни по нови начини, за да подобрят услугите на пътниците. Данните се събират главно чрез безплатната wi-fi услуга на летищата. Така се дава възможност за повече сътрудничество между летища и търговци. Мениджърът за бизнес и информационни услуги на летището в Аделаида, Австралия казва, че компанията сега събира много данни например от паркинга си. Много жители на Аделаида използват коли, за да ходят на работа на летището. Летищата в Малайзия например използват данните дори за подобряване на технологиите и за управление на услугите на терминала.

Заключенията бяха  направени по време на IT конференцията за въздушния транспорт в Азия и Тихоокеанския регион на SITA на 18 и 19 април в Сингапур.

Самообслужване

Бързият ръст на авиотранспорта в Азия се отразява на индустрията на информационните технологии. От критично значение е авиокомпаниите и летищата в региона да приемат дигиталните трансформации. Умното използване на технологиите може да помогне за управление на предизвикателствата от растящия брой пътници, ограничената инфраструктура и все по-сложните процеси, каза директорът на SITA Барбара Далибард.

SITA очаква самообслужването на летищата да се удвои в следващите 2г. Последното проучване на компанията показва, че една трета от авиокомпаниите и летищата планират въвеждане на биометрика за пътниците до 2020 в Азия.

Киберсигурността остава топ приоритет и за летища, и за авиокомпании. Но само 30% от авиокомпаниите са подготвени за посрещане на кибератаки.

Свързани теми

Предишна публикация
Пилотите на Air France стачкуват отново през май
Следваща публикация
Ryanair признава синдикати, иска да е Amazon на пътуванията
16 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню