Хакерска атака на сайта на British Airways

Лондон, Великобритания: Boeing 787-9 на 
British Airways каца на Хийтроу на 30 септември 2015

British Airways обеща 100% компенсации за откраднатите лични данни и кредитни карти при резервации онлайн, след като хакери откраднаха данните за 380000 транзакции.

Хакерите са взели номера на банкови сметки и лична информация на клиентите, които са правили резервации за полети от сайта и мобилното приложение.

Сред откраднатите данни са и детайли от документите за самоличност.

Акциите на компанията-майка IAG в петък се сринаха с над 5,8%, най-много за последните 7 месеца.

 

 

Разследване

Британската авиокомпания British Airways, съобщи, че разследва кражба на данни на потребителите от сайта и мобилното й приложение и че „нито един потребител няма да бъде оставен без компенсация заради престъпната хакерска атака”.

Авиокомпанията гарантира, че финансовите загуби, претърпени от клиентите й директно заради кражбата на данните ще бъдат покрити и препоръчва да се потърси веднага банката или издателя на картата, ако резервацията е направена между 21 август и 5 септември 2018.

Препоръчва се още смяна на паролата на потребителя за сайта на авиокомпанията.

 

Клиентите

В момента BA търси клиентите си, за да разбере дали са успели да се свържат с издателите на кредитните карти, каза главният изпълнителен директор Алекс Круз за ББС.

 

Данни

Хакерската атака показва колко трудно компании защитават информацията на  клиентите си, която съхраняват в мрежите си, превърнали се в основата на операциите им.

Докато киберпрестъпленията не станат непечеливши за престъпниците, те ще продължат да се опитват да събират огромни откупи.

Снимка: BA

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *