Конкорд може да полети отново през 2019

Последният Конкорд изминава последния си път

Група ентусиасти, които се обединиха в консорциума Club Concorde са събрали сумата от 120 милиона бритски паунда с надеждата да върнат легендарния свръхзвуков самолет отново в небето. Консорциумът обединява бивши капитани, наематели и авиационни ентусиасти и беше създаден преди няколко години с единствената цел да възкреси Конкорд в годен за летене вид. Сега Club Concorde твърди, че са събраните средства са достатъчни за откупуването на един от пенсионираните самолети и привеждането му в годно за летене състояние, така че самолетът да се наема за специални чартъри или да се използва на авиошоута.

Последният полет на Конкорд (G-BOAF) през 2003 година - кацане на Filton Field край Бристол, Великобритания

Последният полет на Конкорд (G-BOAF) през 2003 година – кацане на Filton Field край Бристол, Великобритания

Още повече, консорциумът се надява да събере още пари, с които да откупи още един от самолетите и да го постави някъде в централен Лондон. Свръхзвуковите машини прекратира окончателно полетите си през 2004 година, след като единствените им оператори Air France и British Airways обявиха едновременно, че пенсионират самолетите. Началото на края започна след катастрофата на един от Конкордите край Париж през 2000-а година, когато загинаха всички на борда, а целия флот от 11 самолета беше приземен за модификации. В момента останалите машини са разпределени по музеи във Великобритания, Франция, Германия и САЩ, а два от тях се съхраняват в пълна комплектовка в хангари.

Британски Конкорд с регистрация G-AXDN в имперския военен музей в Дъксфорд, Великобритания.

Британски Конкорд с регистрация G-AXDN в имперския военен музей в Дъксфорд, Великобритания.

Конкорд е най-бързият пътнически самолет в света и, въпреки единствената катастрофа през 2000-та година, един от най-сигурните. Той летеше с крейсерска скорост от Мах 2.32 или над два пъти по-бързо от скоростта на звука, но огромния разход на гориво и средства за поддръжка, както и големия шум от преминаването на звуковата бариера, предначертаха неговия залез.

G-BOAD е напълно запазен и изложен от 2009-а на самолетоносача Интрепид в Ню Йорк - музей на американските ВВС.

G-BOAD е напълно запазен и изложен от 2009-а на самолетоносача Интрепид в Ню Йорк – музей на американските ВВС.

Президентът на Club Concorde Пол Джеймс заяви, че се надява да осигури самолетите от Франция. където два такива все още се съхраняват в почти пълна комплектовка, заедно с двигателите и потенциално могат отново да бъдат сертифицирани за полети. Самолетът е икона за много авиационни ентусиасти по целия свят, затова подкрепата за тази инициатива и привлечените инвестиции никак не са учудващи. През 2003-а сър Ричърд Брансън, основател на Virgin Atlantic, предложи да откупи всички Конкорди на British Airways за GBP 1, но когато видя, че номерът му няма да мине, предложи GBP 5 милиона. BA, разбира се, отхвърли офертата. Всички Конкорди с британска регистрация са изложени на различни локации по света и говорител на авиокомпанията потвърди, че на този етап BA няма намерение да променя тези договори.

Каквото и да се случи от тук насетне, най-ранния срок отново да видим летящ Конкорд е края на 2019-а.
А това са всички локации по света, на които можете да видите Конкорд >>>

– снимки: wikimedia.commons и clubconcorde.co.uk

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *