Ан-148 катастрофира край Москва. Версии.

26 прочитания

Пътнически самолет Ан-148 на авиокомпанията Saratov Airlines катастрофира край Москва със 71 души на борда. Предполага се, че няма оцелели.
Машината е изпълнявала полет 6W-703 от международното летище Домодедово за Орск, Оренбургска област с 65 пътници и 6 души екипаж. Първоначално самолетът изчезва от радарен контрол, а малко по-късно става ясно, че се е разбил в полето на Раменския район от подмосковието, в близост до село Аргуново. Инцидентът е възникнал около 7 минути след излитането във фазата на набор на височина. Метеорологичните условия са неблагоприятни – мъгла и слаб снеговалеж.

Първоначалните версии, според Авиофорум, наличните източници и информация

  1. Сблъсък във въздуха – останките от самолета са разпилени на голяма територия, поединично и без следи от плъзгане по заснежения терен. Има сведения на очевидци, които твърдят, че са видели „горящ самолет да пада от небето“. Според някои източници по време на инцидента в района е оперирал хеликоптер на малка височина – по всяка вероятност на руските пощи. Тази информация беше опровергана.
    Сблъсък във въздуха е напълно възможен и една от водещите версии на разследващите. Тя може да се потвърди, ако бъдат намерени части от друго въздухоплавателно средство в района на инцидента.
  2. Сериозен технически проблем – почти сигурно е, че машината се е дезинтегрирала преди удара в земята. За това говорят разпилените отломки. Проблем с двигателите и горивната система би могъл да предизвика пожар на борда, а в последствие и взрив в резервоарите. Това би направило самолета напълно неуправлям и би довело до разпадане във въздуха. Изследването на отломките може да потвърди или отхвърли подобна версия.
  3. Взрив на борда – експлозия на борда по друга причина, включително терористичен атентат. Не се изключва и такава версия, като министерството на извънредните ситуации в Москва вече е образувало наказателно производство.
Останките на падналия Ан-148 са разпилени на голяма територия.

Останките на падналия Ан-148 са разпилени на голяма територия.

Какво още знаем към момента

Над 150 души от силите за бързо реагиране са пристигнали на мястото на катастрофата, открити са тела, но вероятността да има оцелели е нищожна. Ето първото видео след инцидента…

Пилотите не са съобщили за проблем или извънредна ситуация на борда. Вероятно не са имали време и възможност да реагират. Пилотирай, навигирай, комуникирай…
Метеорологичната обстановка, въпреки че е била неблагоприятна, не може да е основен фактор за катастрофата, тъй като всички параметри са в нормите и не са проблемни за съвременните самолети.

Ан-148 в окраската на Россия - първият руски клиент на машината, която вече не оперира с такива самолети.

Ан-148 в окраската на Россия – първият руски клиент на машината, която вече не оперира с такива самолети.

Какво е Ан-148

Един от по-модерните руско-украински пътнически самолети на новия век. Монофюзелажен, с два реактивни двигателя, много приличащ на BAe-146 Jumbolino.
Падналата машина е на по-малко от 8 години, произведена във Воронежкото подразделение на Обединената Авиационна Компания на Русия. Иначе самолетът е украински, разработка на конструкторското бюро Антонов. Преди е летяла за специалния авиоотряд Россия, като е предадена на Саратовските авиолинии през март 2017.
Използва се за маршрути на близки разстояния до 2500км.
Произведени са едва 40 машини, като производството трябваше да бъде частично замразено през 2018г.
Само няколко руски превозвача и Министерството на отбраната използват този модел самолети.
Това е втора катастрофа за типа, като първата е през 2011, когато друг Ан-148 пада по време на демонстрационен полет преди доставката за авиокомпания в Мянмар. В следствие на инцидента правителството на Мянмар се отказва от сделката.

 

Свързани теми

Предишна публикация
България Ер ще се сервизира от FL Technics
Следваща публикация
IATA отказва фонд за репатриране след фалит на авиокомпании
26 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Още 99 милиона на вятъра

Чавдар Кацаров /публикувано на 4 декември 2018 в conservative.bg/ Препубликуваме с разрешението на автора! Защо…

American Airlines връща МАХ през юни

Американската авиокомпания очаква Боинг 737 MAX да се върне в експлоатация след началото на юни…
Меню