7 чужди превозвачи спряха да летят до летище Ататюрк за 2г

35 прочитания

Пет европейски и две американски авиокомпании наскоро спряха полетите до Истанбул по редица причини, сред които спад в търсенето и недостиг на слотове на основното летище Ататюрк, както и все по-конкурентните турски превозвачи, съобщава вестник Дюня на 18 декември.

Air France, Iberia, Swiss, Alitalia, Austrian, Air Canada и Delta спряха да летят до Истанбул в последните 2г., а някои решиха да продължат, но с други свои брандове.

Една от основните причини са последиците за туристическия сектор от неуспешния опит за преврат през 2016 и атаките след това.

Над 5,1 милиона туристи от Германия за посетили Турция за първите 10 месеца на 2015. Година по-късно този брой пада до 3,6 милиона и 3,4 за януари-октомври тази година.

Няма спадове в пристиганията от Великобритания, Холандия, Австрия, Франция, Италия и Канада за същия период.

Слотовете
През ноември Turkish Airlines постигна най-висок в историята си брой туристи, превозени през този месец – 5,3 милиона. Това е 18,4% годишен ръст. Факторът на затоварване се повиши до 79,5% за вътрешни полети и 78,6% за международните. И в двата сегмента ръстът е над 5% за година.

Турските авиокомпании стават все по-важни за националния пазар.

„Много чуждестранни авиокомпании трудно се конкурират с нас, особено в цената”, каза Мехмет Нане, директор на Pegasus.

Икономиите, недостигът на слотове на Ататюрк и политическото напрежение е причина за отлива на големите чуждестранни превозвачи, каза Теоман Тосун, директор на Onur.

„Те ще се върнат”, каза Тосун, който е и председател на Асоциацията на частните авиокомпании в Турция. Според него това ще стане след отминаване на политическото напрежение.

„Проблемът е в решението на големите авиокомпании от чужбина да напуснат Истанбул. Техните по-малки брандове продължават да летят, но ситуацията можеше да е друга. Имаше огромен трафик на Ататюрк преди.

Например когато Turkish имаха 4 полета до определена дестинация ежедневно, чуждестранните превозвачи искаха и те да имат същото. Когато не успяха да вземат слотове, пазарът им намаля. Проблемът ще се реши след като отвори третото летище”, каза Тосун.

Turkish Airlines увеличи честотите до София от 14 декември 2017.

Свързани теми

Предишна публикация
София-Одеса със самолет
Следваща публикация
Летищата на Fraport AG в Източна Европа растат най-силно
35 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню