5 оферти за летище София

Летище София Терминал 2

Пет компании подадоха оферти за концесията за летище София на 11 април до 14:30 – последния срок след 5 пъти удължаване от юли миналата година.

Това са:

  • MAG и BCEGI;
  • Meridiam Eastern Europe Investments SAS /MIGA/ с оператор Flughafen München;
  • SSB Sauerwein & Schaefer BAU AG, с оператор Copenhagen Airports;
  • Aeroports de Paris;
  • Fraport Bulgaria EAD.

Консорциумът между британската Manchester Airport Group и китайската строителна компания BCEG, както и друг между финансовия гигант Meridiam и оператора на летището в Мюнхен са сред кандидатите според Министерството.

Германската група Fraport, оператор на летище Франкфурт и SSB Sauernwein & Schaefer, заедно с летище Копенхаген също са направили оферта.

Френската Aeroports de Paris, оператор на летища в Европа и Африка също е кандидат за летище София.

От петте компании само MAG публично запознаха обществеността с предложенията си и разговаряха с медиите в края на 2018. Офертите ще бъдат публично отворени на 9 май 2019, съобщи МТИТС.

Следва оригиналното съобщение на Министерството на транспорта, без редакция:

„Днес, 11 април 2019 г. бяха отворени заявленията за участие в процедурата за определяне на концесионер и възлагане на концесия за строителство на обект „Гражданско летище за обществено ползване София“ – публична държавна собственост. Съгласно чл. 96, ал. 1 от Закона за концесиите, комисията за провеждане на процедурата отвори получените в срок заявления в закрито заседание.

В срока за подаване на заявления и оферти бяха получени заявления от следните участници:

1. Консорциум „Витоша“ с водещ член Манчестър Еърпорт Груп Оувърсийз Инвестмънтс Лимитид. Участник в консорциума е и BCEGI Кънстракшън (Великобритания) Лтд, с едноличен собственик Бейджин Кънстракшън Ейнджиниринг Груп;

2. Консорциум „Соф Кънект“ с водещ член Меридиам Ийстърн Юръп Инвестмънтс САС. За изпълнение на изискването за летищен оператор е посочено   Флугхафен Мюнхен;

3. Консорциум ССБ София Еърпорт ДжейВи с водещ член ССБ Зауервайн & Шефер Бау АГ. За изпълнение на изискването за летищен оператор е посочено Копенхаген Еърпортс А/С;

4. „Фрапорт България“ ЕАД. За изпълнението на изискването за технически способности и финансови възможности е посочено   Фрапорт АГ Франкфурт Еърпорт Сървисис Уърлдуайд;

5. Консорциум „Еърпортс Де Пари“ ЕС. ЕЙ и „ТАВ Хавалиманларъ Холдинг“ А. Ш. с водещ член „Еърпортс Де Пари“ ЕС. ЕЙ.  За изпълнение на изискването за летищен оператор е посочено  „Еърпортс Де Пари“ ЕС. ЕЙ.

Комисията за провеждане на процедурата следва да извърши действията по допускане на участниците.
Офертите на допуснатите участници ще бъдат отворени в открито заседание на комисията, което ще се проведе на 9 май 2019 г. На заседанието могат да присъстват участниците или техни представители, както и други лица“, съобщи Министерството с мейл.

Основният български летищен хъб, летище София ще бъде даден на концесия за 35 години и държавата очаква да получи 550 милиона евро с първа вноска от 280 милиона евро.

Летище София обслужи близо 7 милиона пътници и обработи над 22000 тона товари през 2018.

Тук ще откриете още по темата за концесията на летище София.

Снимка: Авиофорум.

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.