Tarom продължава да е на червено

B737-8_NG_OTP

След като смени поне петима главни изпълнителни директори и записа поредна загуба от 38 милиона евро през миналата година, румънският национален превозвач Tarom продължава да трупа негативи. 2017 беше десетата поредна година на загуби за авиокомпанията, а засега по нищо не личи, че 2018 ще е по-различна. Средното затоварване към момента е 71.55%, което всъщност не е лошо, като за традиционен превозвач.

Все пак има и добра новина – загубата за финансовата година е по-малка от очакваната с близо 12 милиона евро, а от началото на тази година нещата са стабилизирани. Още един опит за освежаването на компанията е вече в ход. Той се предвожда от назначения през ноември 2017 бивш оперативен директор на BMW за шеф на авиокомпанията, Вернер Волф.

(Интервю с Вернер Волф, по време на международната конференция на IATA през февруари в София)

През март към флота бяха добавени два нови самолета Boeing 737 NG, взети на лизинг директно от американския производител, за които вноските ще започнат да се изплащат едва след две години. Компанията обяви и нови дестинации – вътрешни и международни, както и засилване на полетите от провинциални летища в страната.

При все, че има най-големия флот в страната, Tarom вече изпадна до четвъртото място на румънския пазар по брой превозени пътници. Водещи на пазара там са Wizz Air, следвани от Blue Air и Ryanair, която е превозила 2.5 милиона пътници в Румъния през миналата година. Двата нови самолета увеличават капацитета на авиокомпанията, но няма да доведат до директно подобряване на други показатели, като индекса на затоварването или печалбата на пътникомиля.

Tarom се развива добре на чартърния пазар, където отбелязва ръст от над 14%. Това обаче няма да е достатъчно, за да се обърне негативната тенденция и мастилото в книгите да стане черно.

снимки: wikimedia commons & tarom

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *