Не им върви на Air Canada в Сан Франсиско

31 прочитания

Федералната авиационна администрация /FAA/ и Air Canada разследват нов инцидент на летището в Сан Франсиско, при който двамата пилоти на канадски самолет игнорират неколкократни инструкции на диспечерите от кулата да прекъснат кацането и минат на втори заход, поради недостатъчна хоризонтална сепарация със следващия самолет за кацане. Инцидентът се случва на 22 октомври, след като Airbus A320 на Air Canada получава първоначално разрешение за кацане на писта 28R от точка на около 6 мили по финала. Разрешенията за кацане често се дават от диспечерите на база предположения за потенциалната сепарация, която би съществувала когато следващия на опашката за кацане премине траверса на пистата. Понякога обаче, ситуацията се променя динамично и в този случай диспечерът по-късно преценява, че условията за сепарация са променени и е необходима инструкция за go-around. Самолетът на Air Canada обаче не отговаря на никакви повиквания през последните 6 мили от финала и се приземява.

В аудио записите ясно се чува как диспечерът търси поне 6 пъти екипажа на AC с инструкция за втори заход в рамките на 35 секунди. Диспечерите от кулата дори опитват да подадат светлинен червен сигнал от пистолет, но безуспешно. След кацането екипажът съобщава, че е имал проблеми с комуникациите, на което диспечерът отговаря с думите „със сигурност“.

Експерти коментират, че е странно как пилотите не са забелязали дългия период на радиотишина, особено в натоварено въздушно пространство, като това над SFO, и не са опитали с резервна комуникация. В защита на екипажа, и сигналната ракета няма как да помогне, тъй като пилотите са фокусирани върху пистата по време на кацане и нямат време да наблюдават кулата.

В официалната позиция на авиокомпанията се казва, че пилотите са имали разрешение за кацане и са действали според инструкциите. Това е втори сериозен инцидент със самолет на Air Canada в Сан Франсиско тази година, след като през юли друг А320 на същата авиокомпания за малко не се приземи на пътеката за рулиране отдясно на същата писта, където вече имаше поне 6 самолета. Само благодарение на наблюдателността и съобразителността на един от пилотите на самолет на земята тогава не се стигна до много сериозен и смъртоносен инцидент.

Свързани теми

Предишна публикация
Lufthansa Technik Sofia – най-голяма база на компанията в Европа
Следваща публикация
Сбогом, Air Berlin!
31 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Южна Корея ще получи още 4 F-35A

С допълнителната доставка броят на самолетите от този тип на Корейския полуостров се увеличава до…

Airbus търси нови пазари с A380plus

Европейският консорциум изпревари всички и обяви още преди началото на най-голямото авиоизложение за годината, Бурже…
Меню