Авиокомпаниите предизвикват системата на кредитните карти

31 прочитания

Предизвикателство към компаниите за кредитни  карти бе отправено от глобалната авиоиндустрия и Deutsche Bank с новата система за плащане в реално време за самолетни билети.

Пилотният проект на Deutsche Bank се разработва заедно с IATA и ще тества нов модел на плащания чрез подобряване на скоростта на транзакциите, сигурността и прозрачността, се казва в съобщението на банката.

 

Новата система е уеб базирана и може да се използва за продажба на самолетни билети на индивидуални лица. Няма още бранд и ще стартира в Европа от края на 2018, като първо ще бъде пусната в Германия, съобщи FT.

IATA смята, че разходите за обработка на плащанията в глобалната авиоиндустрия биха могли да добавят 8 милиарда щатски долара на година, след като Visa и Mastercard обикновено начисляват между 1 и 3%.

Системата, разработена от IATA и Deutsche Bank би могла да начислява фиксирана такса, която според Хавиер Орехас, директор банкиране в IATA за EMEA и Америка „може да е няколко цента”.

Проектът е възможен, благодарение на новата регулация на ЕС за плащанията, която настоява банките да дадат на трети  страни достъп по потребителските данни и да позволяват плащания.

Наред с разрастването на паневропейската схема за моментални разплащания тази година, директивата RSD2 ще направи възможни паричните трансфери между банкови сметки въпрос на секунди /когато страните-членки на ЕС я възприемат/.

Потребителите на новата система за плащане ще въвеждат банковите си данни и след това Deutsche ще проверява в реално време дали имат достатъчно средства, ще събира таксата и ще прави трансфера на сумата към авиокомпанията.

Авиокомпаниите отдавна работят по друга алтернативна система за плащания, UATP.

AFP Processing

 

Свързани теми

Предишна публикация
Japan Air мисли за нискоразходен превозвач
Следваща публикация
Лъжичка от първа класа
31 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

United и доматеният сок

Драматична развръзка на историята за доматения сок на борда на американската авиокомпания United Airlines. След…

EASA, FAA сертифицираха A330-800

На 13 февруари 2020г. европейският и американският регулатор дадоха сертификат на А330-800 след успешно премината…

Кой иска Flybe

Flybe преговаря с Virgin Atlantic за евентуална продажба, съобщи на 23 ноември британската регионална авиокомпания,…

Аерофлот планира 11 А350-900 до 2020

Групата на Аерофлот очаква нискоразходната Победа да бъде основния фактор на ръста на пътниците, съобщи…
Меню